Leclerc šiel hneď objať Sainza: Carlos to spravil perfektne | Magazín F1 - F1online.sk

Leclerc šiel hneď objať Sainza: Carlos to spravil perfektne

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Pirelli Motorsport

Ferrari v sobotu neoslavovalo len pole position, ale aj spoluprácu svojich pilotov. Charles Leclerc vyhral dnešnú kvalifikáciu s pomerne veľkým prehľadom, no nemôže si pripísať všetky zásluhy za tento skvelý výsledok. A napokon ani nechce, Carlosovi Sainzovi dnes adresoval len samé slová vďaky a chvály.

Šestnásta kariérna pole position pre číslo 16. Charles Leclerc sa k nej dopracoval vďaka času 1:30,872, ktorý bol o tri desatiny lepší ako výkon Maxa Verstappena. Monačan hovoril o “skvelom kole”, no nevynechal ani Carlosa Sainza.

“Celý víkend som mal problém poskladať celé kolo, no podarilo sa mi to,” uviedol Charles Leclerc po kvalifikácii. “Musím však povedať, že som mal aj pomoc od Carlosa, bola to úžasná tímová práca. Bez Carlosa by to bolo oveľa tesnejšie, takže Carlosovi patrí obrovská vďaka. Dúfam, že sa k nám zajtra pripojí v boji o víťazstvo.

To neznie veľmi reálne, keďže Španiel bude štartovať až z devätnásteho miesta. Naň sa musí presunúť po tom, čo v piatok a v sobotu ráno nasadil kompletne novú pohonnú jednotku, v tejto sezóne už štvrtú.

Preto dnes Carlos Sainz nemal čo stratiť, keď mu tím prikázal pomôcť tímovému kolegovi. “On to spravil perfektne, ten zákryt bol dokonalý. Výrazne mi tým pomohol,” ďalej vyzdvihoval Sainza v mixzóne, v ktorej ho šiel vyobjímať okamžite, len čo ho zbadal.

Leclerc sa pokúsil túto pomoc aj kvantifikovať. “Myslím, že som na tej rovinke získal dve desatiny, možno aj o čosi viac ako dve desatiny. Do tretieho sektora som vstupoval oveľa lepšie naladený, pretože som vedel, že som získal tie dve desatiny zadarmo. Carlos odviedol skvelú prácu.”

Ferrari teraz čaká ťažká nedeľa. Carlos Sainz musí predviesť stíhaciu jazdu, Charles Leclerc sa zas musí pokúsiť zabetónovať na prvej pozícii. Vo Ferrari dúfajú, že im v tom pomôže rozhodnutie nasadiť konfiguráciu na väčší prítlak.

Je zaujímavé, že Ferrari vyznáva úplne inú filozofiu ako Red Bull, ktorý chce byť rýchly na rovinkách a na manažment pneumatík naoko až tak nedbá.

Bude to Ferrari stačiť? “Na to nám odpovie asi len čas. Ja neviem, my máme viac prítlaku, čo by malo byť o trochu lepšie pre manažment pneumatík, ale na druhej strane oni sú na rovinkách extrémne rýchli. Dosť ťažko sa tu jazdí za iným monopostom, takže si minimálne prvých pár kôl musíme udržať tú prvú pozíciu. Potom budeme čo najlepšie manažovať naše pneumatiky.”

“Oni to zrejme vidia inak ako my, čo je zaujímavé. Zajtra uvidíme, ktorý kompromis bude fungovať najlepšie. Ak vyhrajú, tak budeme musieť pochopiť, prečo sa to stalo,” uvedomuje si Leclerc.