logo F1online.sk

Seidl: Prišli sme o veľa bodov, no také je pretekanie

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl3. 8. 2020

McLaren zažil trpký záver domácej veľkej ceny. Mal obrovskú šancu získať veľkú porciu bodov, čím si mohol pomôcť voči Ferrari či Racing Pointu. Na konci sa však takmer všetko pokazilo a jedinou náplasťou zostalo piate miesto Landa Norrisa.

Podobne ako v prípade Valtteriho Bottasa, aj defekt na ľavej prednej pneumatike Carlosa Sainza v predposlednom kole prišiel bez varovania. „Bola to náhla smrť pneumatiky. Carlos síce hlásil vibrácie ešte v úvode pretekov a potom počas stintu na tvrdej zmesi, avšak nešlo o nič neočakávané,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

Po bitke je každý generál, no okrem úlomkov z predného krídla Kimiho Räikkonena mohol k Sainzovej katastrofe prispieť aj vývoj pretekov. Jednak sa vytrápil za Grosjeanom, čo jeho pneumatikám nepomohlo. Snažil sa naháňať Leclerca a tesne za ním bol Lando Norris, ktorý viackrát do tímového rádia povedal, aby Sainz pridal, pretože sám si ničí pneumatiky a nebude tak môcť udržať Daniela Ricciarda.

Oba McLareny teda museli tlačiť. Výsledkom je nula na bodovom konte Sainza a pokles Norrisa, ktorý sa na opotrebovaných pneumatík nedokázal ubrániť pred Ricciardom. Namiesto potenciálnych 22 bodov za štvrtú a piatu priečku získal McLaren „len“ 10 bodov.

„Takéto veci sú súčasťou pretekania. Nemali sme žiadne náznaky blížiaceho sa poškodenia pneumatiky. Vedeli sme, že v dlhom stinte potrebujeme dobrý manažment, avšak u nás ani v Pirelli neboli žiadne obavy. A zrazu malo viacero áut v závere problémy. Je dôležité vziať si pozitíva a poučiť sa z toho, čo nebolo ideálne,“ pokračoval Seidl, ktorý nechcel vyvodzovať predčasné závery príčin zlyhania pneumatík. „Musíme si počkať na analýzu Pirelli. Existuje teória, že problémy spôsobili úlomky na trati. V tejto chvíli je predčasné vyvodzovať nejaké závery.“

Nielen v McLarene, ale vo všetkých tímoch si už zrejme lámu hlavu nad najbližším víkendom, keď Pirelli privezie o stupeň mäkšie zmesi a na Silverstone sa očakáva teplejšie počasie. „Som si istý, že Pireli vyvodí správne závery aj smerom k očakávaným vyšším teplotám počas budúceho víkendu. Uvidíme, či dostaneme nejaké obmedzenia ohľadom používania pneumatík. Určite spoločne s Pirelli prijmeme správne rozhodnutie aj čo sa týka bezpečnosti ako najvyššej priority,“ vyhlásil Andreas Seidl.

Zdá sa, že kým pred rokom mal veľkú smolu Lando Norris, v tejto sezóne sa nešťastie presunulo na Carlosa Sainza. Nie vlastnou chybou prišiel o veľkú porciu bodov a v poradí jednotlivcov pomerne výrazne zaostáva za mladším tímovým kolegom. Na Silverstone pritom odjazdil skvelé preteky a nebol ďaleko od Charlesa Leclerca, ktorý skončil na pódiu. „Je mi veľmi ľúto Carlosa, ktorý predviedol skvelú jazdu. Počas celého víkendu sa v aute cítil dobre a predviedol niekoľko skvelých manévrov. Všetko nám vychádzalo podľa plánu. V závere sme kontrolovali preteky tak, aby sme skončili na výbornom štvrtom či piatom mieste. Ale to je súčasť pretekania, občas to takto vyjde. Ráno sa opäť vrhneme do práce, z pretekov si zoberieme pozitíva a poučíme sa z toho, čo nebolo dobré. Sme motivovaní pred ďalším víkendom.“

McLaren môže táto strata ešte bolieť, premrhal možnosť odskočiť Ferrari na fantastickom treťom mieste v Pohári konštruktérov. Voči Ferrari či silnému Racing Pointu to budú mať oranžoví ešte veľmi ťažké. Preteky pritom aj strategicky a v boxoch zvládli veľmi dobre. „Naši stratégovia urobili počas výjazdu bezpečnostného vozidla správne rozhodnutia. Aj pit-stopy vyšli výborne, mali sme štvrtú najrýchlejšiu zastávku v rámci pretekov. Máme veľa povzbudivých signálov, no zároveň chceme byť vždy lepší. Uvidíme, čo dokážeme počas týždňa nájsť, cez víkend to skúsime opäť,“ uzavrel Andreas Seidl.