logo F1online.sk

Binotto je spokojný a nespokojný zároveň: Ten záver som radšej ani nepozeral

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 7. 2022

Veľká cena Rakúska bola takým koktailom Ferrari. Na jednej strane prekvapili všetkých svojou úžasnou rýchlosťou a schopnosťou šetriť pneumatiky, na druhej doplatili na ďalšiu poruchu. Faktom však je, že dvojmesačné čakanie Charlesa Leclerca na pódium a trojmesačné čakanie na víťazstvo sa dnes skončilo. Pocity jeho šéfa boli podobné, na jednej strane spokojnosť s víťazstvom, na druhej sklamanie z ďalšej poruchy.

Aj po tomto víkende platí, že Scuderii sa nepodarilo maximalizovať svoj výsledok. Strata na Maxa Verstappena v jazdeckom šampionáte mohla byť po nedeli nižšia, takisto aj strata na Red Bull v Pohári konštruktérov.

„Určite som veľmi rád, pretože sme dokázali zvíťaziť dvakrát po sebe, istým spôsobom to v oboch prípadoch boli domáce preteky Red Bullu. Bolo pre nás dôležité vrátiť sa späť po niekoľkých pretekoch, v ktorých sme nedokázali zvíťaziť. Mali sme síce potenciál, ale nevyhrávali sme,“ povedal po pretekoch Mattia Binotto.

„Som teda rád za toto víťazstvo, ale zároveň sklamaný z poruchy, ktorá nás postihla s Carlosom, pretože to pre nás mohla byť ešte lepšia nedeľa,“ dodal Binotto.

Tempo Ferrari v Rakúsku však bolo naozaj niečo extra. Najmä Leclerc po trati priam lietal a hneď trikrát si dokázal poradiť s Maxom Verstappenom, ktorého Red Bull si priam požieral vlastné pneumatiky. Ferrari naproti tomu netrpelo ani zďaleka takou degradáciou.

„Ak mám povedať úprimne, tak je pre mňa ťažké posúdiť, čo robili ostatní. Včera sme študovali naše dáta zo šprintu, snažili sa nájsť správny balans na nedeľné preteky a manažovať pneumatiky. Podarilo sa nám nájsť spôsob, ako prácu s pneumatikami zvládnuť a obaja jazdci v tomto smere taktiež odviedli fantastickú prácu,“ hovorí Binotto.

„Hneď od začiatku pretekov vyvinuli na Maxa tlak, čo bol v porovnaní so sobotným šprintom veľký rozdiel. Rozhodli sme, že najlepšie bude držať ho pod tlakom. Prinútiť ho ísť rýchlo a taktiež zničiť pneumatiky. Myslím si, že to fungovalo dobre. Skvelá práca od Charlesa aj Carlosa, ktorí dokázali vyvinúť ten tlak na Red Bull a presne to sme aj chceli,“ dodal švajčiarsky rodák.

Poruchu však nemal len Sainz. Problém mal aj Charles Leclerc, u ktorého sa v závere objavil problém s plynovým pedálom. Aj sám Monačan po pretekoch priznal, že mal veľké obavy. To istotne platilo aj o všetkých fanúšikoch Ferrari pri obrazovkách a takisto aj o Mattiovi Binottovi. Ten priznal, že záver pretekov radšej ani nesledoval.

„Úprimne, ani neviem, v čom bol problém. Počul som o tom a videli sme to na dátach, ale musíme si počkať, kým dostaneme auto späť a zistíme, či to bol mechanický problém alebo niečo iné. Pokiaľ ide o mňa osobne, tak som v tom čase radšej prestal sledovať preteky,“ hovorí s úsmevom Binotto.

„Nepozeral som ani na live timing, skrátka som radšej pozeral všade naokolo,“ uzavrel Mattia.