Monaghan reaguje na Péreza: Nerobíme nič v Maxov prospech
Stráca Sergio Pérez postupne dych? Mexický pretekár na tlačovej konferencii pred štartom rakúskeho víkendu priznal to, čo sme si už beztak začali všetci myslieť. S postupným vývojom monopostu RB18 sa Checovi a jeho jazdeckému štýlu vzďaľuje. Šéfinžinier tímu Paul Monaghan však odmieta, že by Red Bull urobil niečo, čo by druhému jazdcovi šampionátu menej vyhovovalo.
„Pokiaľ ide o pocit v aute, tak s tohtoročným vývojom sa mi vzďaľuje v porovnaní s tým, čo som cítil začiatkom roka. Boli to však len dva preteky, minulý víkend som sa pritom cítil dosť zle. Tento víkend sa naozaj uvidí,“ povedal Pérez novinárom vo štvrtok.
V sobotu dostal príležitosť vyjadriť sa k celej veci aj šéfinžinier Red Bullu Paul Monaghan. „Nie som si vedomý toho, že by sme urobili úmyselný krok, kvôli ktorému by mu auto menej vyhovovalo.“
„Povedzme to tak, že nie je jednoduché autá zrýchliť. Pracujeme v medziach dosť zúžených technických pravidiel, ktoré ponúkajú len určitú slobodu. Ak nájdete spôsob, ako zvýšiť svoje tempo, tak do toho pôjdete, keď vám to umožnia vaše finančné obmedzenia.“
„Keď to vyzerá tak, že auto má vďaka tomu lepšie tempo, tak to na ňom necháme. Môže sa stať, že Max sa zmenám dokáže jednoduchšie prispôsobiť. Možno mu zvolené nastavenie sedelo viac než Checovi. Nie je to však tak, že by parametre monopostu boli dané a Checo nemôže svoje nastavenie upraviť a povedať, že niečo také mu vyhovuje viac,“ hovorí Monaghan.
„Boli by sme hlúpi, keby sme sa Checovi nepokúsili ponúknuť metódy, prostredníctvom ktorých dokáže z auta dostať viac. Ideálne potrebujeme mať oba monoposty pred Ferrari aj Mercedesmi, urobíme teda všetko preto, aby sme tam oba dostali,“ dodal Monaghan.
Takéto možnosti však mali v minulých rokoch aj Pierre Gasly a Alex Albon a všetci vieme, ako to dopadlo. Pritom zvlášť v prípade Albona mal monopost sedieť jeho jazdeckému štýlu. Red Bull sa niečomu podobnému potrebuje vyhnúť a Pérezovi pomôcť.
„Vydali sme sa smerom, ktorý by bol výhodnejší pre Maxa? Nie. Je ťažké do auta dostať viac tempa. Ak nájdeme spôsob, ako to urobiť, tak ho využijeme,“ hovorí šéfinžinier Red Bullu.
„Pretekársky inžinier má k dispozícii nástroje, vďaka ktorým môžeme zmeniť a zrevidovať nastavenie, čo by urobil každý. Malo by byť v našich silách nájsť niečo, čo by mu možno trochu viac vyhovovalo,“ dodal Monaghan.