Mekies priznal, že Red Bull pokračuje vo vývoji, aj keď to ovplyvňuje budúcoročné auto


Tímy hrajú v tejto sezóne hru na rozdelenie zdrojov. Podobne ako pri každej zmene pravidiel sa musia rozhodnúť, koľko zdrojov a úsilia venujú odchádzajúcej generácii monopostov a ako veľmi skompromitujú vývoj na budúci rok. Väčšina si vyčlenila na túto sezónu len menšie zdroje, ak vôbec nejaké, ale jednou z výnimiek je Red Bull.
Možno by ste si povedali, že to nie je múdra stratégia. Na jednej strane máte posledných pár mesiacov aktuálneho cyklu pravidiel a na druhej celých päť rokov s novou generáciou monopostov. Z tohto dôvodu hlavne tímy stredu poľa zavrhli akékoľvek dlhodobé alebo rozsiahle vylepšovanie tohtoročných áut a radšej sa sústredili na budúci rok.
Zo popredných stajní sme však videli viacerých privážať veľké balíky vylepšení. Patril k nim aj Red Bull, ktorý v septembri priviezol do Monzy novú podlahu. Táto zmena sa nakoniec ukázala ako veľká a zásadná. Je jasné, že inžinieri na nej dlho pracovali a investovali do nej zdroje, ktoré nemohli byť využité na vývoj budúcoročného monopostu. V Singapure tím predstavil aj nové predné krídlo.
Hlavný inžinier stajne Paul Monaghan povedal, že túto novinku tím „natesnal“ do harmonogramu bez toho, aby zásadne ovplyvnil budúcoročný vývoj. Jeho nadriadený Laurent Mekies neskrýval, že tím urobil toto strategické rozhodnutie a obetoval časť zdrojov, ale považuje ho za správne.
„Určite si myslím, že z pohľadu Red Bullu Racing a bez hodnotenia tímov naokolo to bolo správne rozhodnutie,“ vyhlásil boss stajne z Milton Keynes. „Je však pre nás veľmi dôležité zistiť, či má tento projekt ešte výkonnostný potenciál.“
„Je dôležité dostať sa až k jadru problému, pretože budúcoročný projekt budeme navrhovať a hodnotiť s použitím rovnakých nástrojov a rovnakej metodiky, hoci pravidlá budú celkom odlišné,“ dodal Mekies.
Pre fanúšikov Red Bullu to však nie je dôvod na paniku. Možno si spomeniete, že podobné rozhodnutie urobil tím aj v roku 2021 v súboji s Mercedesom, ale v rokoch 2022 a 2023 absolútne dominoval. Mekies zopakoval, že najlepší spôsob, ako overiť správnosť analýzy dát, presnosť nástrojov tímu a spoľahlivosť metód, je všetko vyskúšať v reálnom svete s tohtoročným monopostom.
„Je nesmierne dôležité overiť si na tohtoročnom aute, že náš spôsob analýzy dát je správny, a že náš prístup k vývoju auta je správny. Ak dokážeme dosiahnuť takúto úroveň výkonnosti, tak to v zime zvýši našu sebadôveru pri práci na budúcoročnom monoposte,“ vysvetlil Mekies.
Hovorí sa, že toto rozhodnutie urobil ešte predchádzajúci šéf Christian Horner, ktorý sa rozhodol alokovať viac zdrojov na pokračovanie vo vývoji tohtoročného auta aj za cenu skompromitovania budúcoročného vývoja. „Samozrejme, že to má svoju cenu smerom k roku 2026, o tom niet pochýb. My však máme pocit, že je to pre nás správny kompromis bez ohľadu na to, čo robia ostatní,“ odkázal šéf Red Bullu.