Júki sa nezľakol Maxa ako tímového kolegu, hovorí Monaghan

Júki Cunoda má za sebou štyri veľké ceny s tímom Red Bull. Zázrak sa nekonal a japonský pretekár sa určite nevyrovnal Maxovi Verstappenovi, ale rozhodne ukázal niekoľko pozitívnych zábleskov a mal lepšiu formu než jeho predchodca Liam Lawson. Hlavný inžinier stajne Paul Monaghan ocenil hlavne sebavedomý prístup, s ktorým japonský pretekár vstúpil do tímu.
Nie sú to žiadne zázračné výsledky a zisk deviatich bodov neposúva hranice možného. Cunoda však už teraz dokázal, že Christian Horner a spol. si pred sezónou mali vybrať jeho, nie Liama Lawsona. Sme zvedaví, ako blízko sa japonský pretekár postupne dokáže dostať.
„Zdá sa, že sa v tíme veľmi dobre usadzuje. Neprišiel k nám za najjednoduchších okolností,“ priznal hlavný inžinier Red Bullu Paul Monaghan. „Prišiel, poskytol otvorenú spätnú väzbu, bol zdvorilý a dobrý tímový hráč. Občas mal trochu smolu, inokedy zase šťastie, jednoducho hľadá pevnú pôdu pod nohami.“
„Nebojí sa povedať, čo si myslí. Povie, čo chce povedať a čo sa mu nepáči. To je dobré. Je súčasťou tímu a bude v pohode. Zjavne sa nezľakne skutočnosti, že má Maxa ako tímového kolegu. Som ohromený,“ dodal Monaghan.
Ten je priamo zodpovedný za nastavenie monopostu aj za pomoc Cunodovi pri hľadaní komfortu v kokpite. Red Bull naďalej pracuje na optimalizácii svojho balíka aj na jeho celkovom zlepšení. Veľa sa hovorí o vylepšeniach, ktoré tím má priviezť do Imoly. Christian Horner však už povedal, že v poslednom roku týchto pravidiel nemáme očakávať veľké upgrady. Môžu však poraziť McLaren, ak neprídu s niečím veľkým?
Na otázku, ako vníma celkový obraz Red Bullu a jeho monopostu, Monaghan odpovedal: „Dobre mu rozumieme a od prvého výjazdu s týmto autom sa nám podaril veľký pokrok.“
„Samozrejme, Japonsko bol pre nás vrchol, zatiaľ čo Bahrajn pravý opak. V Džidde sme však dobre zareagovali a v relatívnom porovnaní sme na tom boli oveľa lepšie. Tie preteky sme mohli vyhrať. Pokiaľ ide o celkové pochopenie nášho balíka, tak sme na tom dobre, pokiaľ ide o jeho zlepšenie, tak robíme malé pokroky. Neexistuje žiadne čarovné zaklínadlo. Postupne sa budeme zlepšovať a uvidíme, či to zvládneme rýchlejšie než naši súperi,“ dodal hlavný inžinier Red Bullu.