Nikto mi neverí, ale Mattia ma naozaj povzbudzoval, hovorí Leclerc
Z britskej GP sa nám toho do pamäti vrylo mnoho. Možno trochu nečakane aj situácia krátko po skončení pretekov, keď si šéf Ferrari Mattia Binotto vyhliadol frustrovaného Charlesa Leclerca a niečo mu so zdvihnutým ukazovákom hovoril. Monačan následne médiám povedal, že jeho šéf ho iba rozveseľoval, čo mu veril málokto. Na tejto verzii však trval aj počas štvrtkových mediálnych povinností v Rakúsku.
Aj keď to bude znieť takmer neuveriteľne, tak Leclerc chýbal na pódiu už päť pretekov. Incident medzi ním a jeho šéfom Mattiom Binottom so zdvihnutým ukazovákom nenaplnil fanúšikov Scuderie sebadôverou. Obaja sa pritom spolu stretli aj v stredu v Monaku na spoločnej večeri.
Charles však aj vo štvrtok v Rakúsku trvá na svojej verzii, ktorú ponúkol už po nedeľných pretekoch. Binotto ho vraj len chcel rozveseliť.
„Už som povedal, o čom tá konverzácia bola. Viem, že to vytvára pochybnosti, ale v skutočnosti bol nasratý, teda, môžem to povedať takto, je to slušné?“ pýta sa Leclerc zaskočený vlastným slovníkom. „Je to v poriadku,“ uistil ho Will Buxton.
„Takže bol na mňa naštvaný, pretože som bol príliš sklamaný a on sa ma snažil povzbudiť. Každý sa čudoval, prečo kvôli tomu takto zdvíhal ukazovák. Myslím si však, že bol frustrovaný z môjho sklamania po takom skvelom výkone,“ objasnil Leclerc
„Na druhej strane dokázal pochopiť moje sklamanie, keďže som preteky viedol a skončil až štvrtý. Potrebujeme sa uistiť, že sa také veci nebudú v priebehu sezóny stávať. Pokiaľ ide o mňa, tak sa to vo mne hromadilo, tých posledných päť pretekov je ťažké prehltnúť. Mali sme problémy so spoľahlivosťou a tiež ďalšie komplikácie, ktoré znamenajú, že som v posledných piatich pretekoch chýbal na pódiu. Nie je to ľahké, ale som rovnako motivovaný ako predtým. Do Rakúska prichádzam so sebadôverou a očakávaním dobrého víkendu,“ dodal Leclerc.
Znie to až neuveriteľne, ale Charles skutočne chýbal na pódiu dva mesiace a nevyhral tri mesiace. V Španielsku a Baku ho zradila technika, dôsledkom čoho bola penalizácia v Kanade. V Monaku a Silverstone ho zas „zarezali“ stratégovia. Asi je fér povedať, že vo všetkých týchto pretekoch mohol celkom pohodlne skončiť na pódiu.
„Naďalej cítim podporu tímu. V posledných pretekoch sa veci nevyvíjali v náš prospech, ale interne pracujeme čo najtvrdšie. Poskytovať verejnosti detaily je zložité a ani nechcem hovoriť o detailoch. Robíme však všetko preto, aby sme to zlepšili a rozhodovali sa lepšie. Vždy to tak bolo, stále sa pozeráme na oblasti, v ktorých sa potrebujeme zlepšiť,“ povedal Leclerc.
Vďaka všetkým týmto okolnostiam sa bodový rozdiel medzi ním a Carlosom Sainzom scvrkol na jedenásť bodov. Aj situácia zo Silverstone vyvolala otázku, či by sa Ferrari malo v polovici sezóny sústrediť na jedného pilota a poskytnúť mu prioritu. Na to však Charles odpovedať nevie. „To je skôr otázka na Mattiu, ja o takých veciach nerozhodujem,“ odpovedal Leclerc vyhýbavo.