Latifi po úspešnom víkende v Silverstone: Viem byť rýchly, zaslúžim si byť v F1 | Magazín F1 - F1online.sk

Latifi po úspešnom víkende v Silverstone: Viem byť rýchly, zaslúžim si byť v F1

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams

Nicholas Latifi v tejto sezóne konečne predviedol výkon, za ktorý sa nemusí hanbiť. Kanaďan môže ľutovať len to, že prišiel takto neskoro, keď sa v padoku začína hovoriť o tom, že na zmluve Oscara Piastriho s Williamsom chýba už len podpis. Latifi sa však nevzdáva a sedačku si chce udržať. Zaslúžim si ju, hovorí.

Dostať z tohtoročného Williamsu maximum sa zatiaľ darilo len Alexovi Albonovi. Nicholas Latifi za ním zaostával v kvalifikácii aj v pretekoch, a to po dvoch sezónach, v ktorých interný duel s Georgeom Russellom jasne prehral.

A hoci jedna lastovička leto nerobí, silverstonský skalp Alexa Albona je pre Latifiho veľmi cenný. Na rozdiel od svojho kolegu totiž celý víkend jazdil so staršou špecifikáciou monopostu, s ktorou to dotiahol až do Q3, kým jeho kolega vypadol už po prvej časti. V pretekoch to zas vytiahol na dvanáste miesto, čo vzhľadom na výkonnosť Williamsu nie je zlé.

“Príliš sa mi po tom neuľavilo, ani sa necítim oveľa komfortnejšie,” vyznal sa Nicholas Latifi pred novinármi, akoby už pred sebou videl Piastriho podpisovať novú zmluvu. “Dobre, v skutočnosti mi to pridalo na sebavedomí, je to pozitívne.”

“Viem, že som schopný podávať takéto výkony. Dokážem jazdiť dostatočne rýchlo na to, aby som si zaslúžil miesto vo Formule 1, keď všetko funguje, ako má,” vyhlásil kanadský rodák, ktorý až teraz predbehol Nica Hülkenberga v hodnotení šampionátu.

V úvodnom stinte Latifi ešte bojoval o body, podľa vlastných slov najmä vďaka tomu, že sa ocitol v DRS vláčiku. Po zastávkách v boxoch sa však DRS vláčik rozpojil a Latifiho “v desiatom najpomalšom aute na rošte” už nič nechránilo.

Po výjazde bezpečnostného vozidla Latifi nasadil mäkkú zmes, a tak mohol uvažovať nad tým, že by sa dostal aspoň na poslednú bodovanú priečku. Kevin Magnussen totiž jazdil na stredne tvrdej zmesi, ktorú obul ešte v 22. kole. “Dokonca aj s touto pneumatikovou výhodou nad Magnussenom nám chýbalo toľko prítlaku, dokonca aj v rýchlych zákrutách, že som si tie nové softy zničil.”

“Je to frustrujúce, že sme nemohli zabojovať o viac. Vstupovali sme však do týchto pretekov s tým, že chceme získať body? Nie, ale keď už nejaký čas držíte také priečky a pár ľudí vypadne, tak dúfate, že sa udržíte v balíku. Ale to nám nebolo súdené,” zhodnotil 27-ročný rodák z Montrealu, ktorý musel navyše intenzívne šetriť palivo.

Aj Nicholas Latifi si však uvedomuje, že jeden víkend ho nezachráni. Dôležité je konzistentne zbierať dobré výsledky, Latifi však zatiaľ konzistentne akurát tak vypadáva v Q1 a umiestňuje sa na posledných pozíciách.

“Tento rok sa to nevyvíjalo dobre, to nie je žiadnym tajomstvom. Toto mi však pomáha vybudovať si sebavedomie. Je to jeden dobrý výsledok a dobrý výkon. Potrebujem viac takých, potrebujem ich zbierať konzistentne, aby to neboli len záblesky,” uznal Latifi. “Dúfam, že to nebude len taký záblesk. Uvidíme po ďalších podujatiach, ale presne toto potrebujem. Pre tento výsledok som si teda nevydýchol, hoci som spokojný.”

Na nasledujúcich podujatiach to opäť bude mať ťažšie ako jeho kolega. Keďže Albonov monopost bol po prvej zákrute úplne zničený, Latifi bude na novú špecifikáciu zrejme čakať ešte dlhšie ako len do sľubovanej VC Francúzska. Otázka je, či vtedy už nebude neskoro…

“Tá nehoda bola dosť veľká, som si istý, že továreň to posunie o krok dozadu,” povzdychol si, no Albonovi nič nevyčítal. “Nebola to jeho chyba. Je to škoda pre tím, pretože toto rozhodne spomalí celý náš program; tento víkend sme tu nemali jedno auto novej špecifikácie len tak z rozmaru.”