Wolff: Výjazd bezpečnostného vozidla obral Lewisa o víťazstvo | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff: Výjazd bezpečnostného vozidla obral Lewisa o víťazstvo

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Boje o pretekové víťazstvá sa nám začínajú pekne zamotávať. Kým v úvode sezóny to bola bitka čisto len medzi Red Bullom a Ferrari, postupne sa k týmto dvom tímom začína pridávať aj Mercedes. Podľa Tota Wolffa mal Lewis Hamilton v Silverstone obrovskú šancu vyhrať, ktorú zmaril až výjazd bezpečnostného vozidla. I napriek tomu v tábore strieborných šípov vládne nadšenie.

Po problémoch Maxa Verstappena to z pohľadu Mercedesu nevyzeralo vôbec zle. Lewis Hamilton bol rýchlejší ako Carlos Sainz na nových pneumatikách, a taktiež ako Charles Leclerc, ktorý bol dlho zaseknutý za svojím tímovým kolegom. Dokonca aj po zastávke v boxoch sa sedemnásobný majster sveta postupne približoval k dvojici Ferrari na čele, v čom mu pomohol aj fakt, že počas druhého stintu odjazdil o trinásť, resp. o osem kôl viac ako Sainz a Leclerc.

Ferrari nakoniec výrazne pomohol výjazd safety caru, vďaka ktorému Carlos Sainz mohol nasadiť novú mäkkú zmes a zmiznúť v diaľke. Nebyť však tohto momentu, Lewis Hamilton mohol vyhrať, myslí si Toto Wolff.

“Som veľmi spokojný, auto malo dobrú rýchlosť. Boli sme v hre o víťazstvo, čo je povzbudzujúce,” usmieval sa počas rozhovoru so Sky Sports Toto Wolff. “Myslím si, že bez výjazdu safety caru by tie preteky vyhral. Na konci sa do toho pridal aj Pérez a Sainz skrátka utiekol. Je to v pohode, najviac nás povzbudil fakt, že sme mali auto, s ktorým sme mohli pretekať.”

Inžinierov strieborných šípov teraz čaká debrífing, na ktorom budú určite rozoberať, či bolo správne v úplnom závere nasadiť mäkkú zmes. Lewis Hamilton vo vysielačke zapochyboval o tomto rozhodnutí a ukázalo sa, že oprávnene.

Wolff má preto zmiešané pocity. Na jednej strane je rýchly monopost W13, na druhej sú rozhodnutia, ktoré neboli optimálne. “Po reštarte naše tempo možno trochu upadlo, ale auto takmer neposkakovalo, na tvrdej a stredne tvrdej zmesi sme mali dobrú rýchlosť. Len na mäkkých gumách sme nenašli priľnavosť, ktorú sme chceli,” konštatoval šéf stajne z Brackley.

Pozitívom určite je, že aspoň na mediumkách Lewis Hamilton neustále hlásil, že gumy sú v dobrej kondícii. Miestami to vyzeralo, akoby ani nechcel zamieriť do boxov. Britovi sa s nimi lepšie jazdilo aj v úvodných kolách, aj v priebehu stintu. “To áno. Zaujímavé je, že na tvrdej zmesi to bolo ľahšie. Hardy okamžite začali fungovať, no mäkká zmes nie. Ani my tomu nerozumieme.”

“Na softoch auto skrátka nefungovalo. Videli sme, že nemáme rýchlosť, ale keby sme neprišli o pozíciu v Pérezov prospech a rýchlo predbehli Leclerca na starých gumách, mohli sme bojovať o víťazstvo. Štart nám však nevyšiel a nasledovala reťazová reakcia,” rekapituloval záver veľkej ceny.

Lewis Hamilton získal trináste pódium v Silverstone. V tejto štatistike ďaleko prevyšuje všetkých ostatných pilotov, najbližšie k nemu sú Michael Schumacher a Kimi Räikkönen so siedmimi.

“Ukazuje sa, ako rýchlo sa môžu meniť vaše očakávania. Pred pár týždňami by sme povedali, že získať tretie miesto len vlastnou zásluhou by bolo skvelé a teraz by sme brali víťazstvo. Preto sa musíme pozerať na pozitíva,” pokračoval Wolff.

Pódium určite je pozitívom, dokonca rekordné. “Je to skvelé, keď sa nad tým zamyslíte, už teraz je vo svojej lige, taktiež po minuloročnom šampionáte a Abú Zabí. A pár titulov pred tým… Už je vo svojej lige.”

Pre Georgea Russella sa preteky skončili hneď po prvom kole, resp. po prvej zákrute. Toto Wolff vysvetlil, že britskému jazdcovi sa po návrate do monopostu nepodarilo naštartovať auto a do boxov ho museli odviezť maršáli. FIA preto nemohla konať inak, len Russella z pretekov vylúčiť. Podľa pravidiel sa totiž musí vrátiť do boxov po vlastnej osi.

Z Veľkej Británie si Mercedes inak odnáša skoro samé pozitíva, budúcnosť vyzerá už o čosi lepšie. Aký je vlastne cieľ na túto sezónu? Mercedes na titul ani po tomto výkone nepomýšľa, alebo sa situácia zmenila? “My si len chceme sami vyhrať preteky, to by bolo skvelé, keby sme sa vedeli pohybovať vpredu a bojovať s nimi. Mali by sme auto, ktoré by sme vedeli vyvíjať aj smerom do budúceho roka.”

Pred letnou prestávkou nás čakajú posledné tri podujatia. Wolff na záver prezradil, aké má od nich očakávania. “Rakúsko bolo pre nás vždy trochu náročné, pretože dve zákruty tam nemáme vôbec radi, a síce tretiu a štvrtú, kde sa to tak zvrtne. Ale rýchle zákruty by mali byť fajn. Paul Ricard by mal byť dobrý, no viete… Auto musíme dať dokopy po všetkých stránkach.”