Leclerc sa karhá za hodiny v poslednom kole: Nezaslúžil som si pole position
Na mokrej trati sa z vás veľmi rýchlo môže stať hrdina, no oveľa ľahšie porazený. Charles Leclerc sa v sobotu zaradil k tým menej úspešným jazdcom, keď sa v záverečnom pokuse roztočil. Do boja o kvalifikačné víťazstvo teda neprehovoril, za čo si sype popol na hlavu.
Posledný pokus. Charles Leclerc sa vo svojom Ferrari rúti cez sekciu zákrut Maggots, Becketts a Chapel uvedomujúc si, že teraz už treba zatlačiť naplno. Nakoniec sa však preratúva a robí hodiny. Nasledujúce žlté vlajky ešte spomaľujú Maxa Verstappena, a tak sa z premiérovej pole position teší Carlos Sainz.
Charlesovi Leclercovi zostáva len tretie miesto. “Vedel som, že v tom kole som musel na stôl vyložiť úplne všetko. To som však nespravil, takže som si pole position nezaslúžil,” sklamane skonštatoval po kvalifikácii.
V tomto kontexte sa o čosi ľahšie chápe Sainzovo prekvapenie z toho, že získal pole position. Max Verstappen pre žlté vlajky očividne spomalil, Charles Leclerc zas nepredviedol svoj najlepší výkon.
“V skutočnosti som sa cítil veľmi dobre,” komentoval správanie svojho Ferrari F1-75 na mokrej trati. “Žiaľ, v tom poslednom kole v Q3 som spravil chybu. Vtedy som to mal všetko poskladať, no neodviedol som dostatočne dobrú prácu. Stratil som kontrolu v štrnástej zákrute, v ktorej bolo dosť veľa stojatej vody. Tam mi to ustrelilo.”
“Odhliadnuc od toho auto bolo v týchto podmienkach dosť konkurencieschopné, čo je dôležité. Zakaždým, keď tento rok jazdíme v takýchto podmienkach, opakujem, že vlani pre nás podobné podmienky neboli ľahké. Rád vidím, že sme v daždi našli aj trochu konzistentnosti,” úspešne hľadá pozitíva Leclerc.
Do nedeľných pretekov budú monoposty Ferrari a Red Bullu štartovať na striedačku. Strategická príprava bude o to náročnejšia; rôznych variácií poradia po prvom kole bude oveľa viac, než keby sa Ferrari podarilo obsadiť celý prvý rad.
Charles Leclerc predpovedá, že najmä nočné analýzy so stratégmi budú v nedeľu rozhodovať. “Myslím si, že rýchlosť máme. Ak budeme mať čisté preteky, všetko by malo byť v pohode.”
“Dôležitý bude dobrý štart a tiež manažment pneumatík. Myslím si, že strategicky je to na hranici jednej a dvoch zastávok, takže som zvedavý, kto sa rozhodne pre jeden a kto pre dva pitstopy,” doplnil.