logo F1online.sk

Latifi po najlepšej kvalifikácii v kariére: Mal som skrátka dobrý pocit

Nicholas Latifi
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2022

Tím Williams nám vo svojej domácej kvalifikácii pripravil veľmi príjemné prekvapenie, o ktoré sa postaral Nicholas Latifi. Ten sa so starou špecifikáciou monopostu dostal až do Q3 a desiate miesto je jeho najlepším kvalifikačným umiestnením v kariére. Naproti tomu, jeho tímový kolega Alex Albon bol po sobote nesmierne sklamaný.

V Q1 aj v Q2 Latifi dokázal, že načasovanie je v daždi kľúčové. Zakaždým sa na poslednú chvíľu prepasíroval do postupových vôd a môže sa tešiť z pekného desiateho miesta, ktoré rozhodne nikto neočakával. „Nie som taký sebavedomý, aby som si pri pohľade na tento rok povedal, že som niečo také očakával. Bola to zatiaľ veľmi, veľmi náročná sezóna. Samozrejme, keď máte deň ako je tento a začne pršať, tak dúfate, že sa môžete postarať o rozdiel,“ povedal po kvalifikácii spokojne Latifi.

„V minulosti som nemal zvlášť dobré kvalifikačné výsledky na vode. Je pochopiteľné, že rýchle auto na suchu je rýchle aj na vode a keď auto nie je rýchle na suchu, tak nie je rýchle ani na vode. Existuje však množstvo ďalších aspektov, ktoré musíte na vode zvážiť a môžete ich urobiť správne alebo aj nesprávne. Myslím, že sa nám ako tímu podarilo urobiť veci správne a v správnom čase. Pozícia na trati bola v Q1 aj Q2 veľmi dôležitá,“ hovorí kanadský pretekár.

„Mal som skrátka dobrý pocit. Vždy sa chcete na trati cítiť dobre a hlavne keď sa to prenesie aj do časov na kolo, čo v tomto roku neplatilo vždy. Už Q2 bol skvelý úspech a Q3 bolo ešte viac, než v čo sme dúfali,“ dodal Latifi na záver svojej vyčerpávajúcej, ale spokojnej odpovede.

Naproti tomu, jeho tímový kolega Alex Albon ukázal pred novinármi o poznanie odlišný výraz i reč tela. To, čo sa jeho tímovému kolegovi a Williamsu podarilo urobiť správne s Latifim, sa nepodarilo jemu.

Albon vyzeral byť zo začiatku veľmi silný, ale zdá sa, že v závere na radu tímu podnikol schladzovacie kolo a jeho gumy tým pádom vypadli z optimálneho okna. Keby pokračoval a tlačil na to neustále, možno by to bol dnes iný príbeh. V športe a vo Formule 1 to však takto nefunguje a na „keby“ sa nehrá.

„Myslím si, že v minulom roku ste na pneumatikách do prechodných podmienok potrebovali robiť schladzovacie kolá. V tomto roku však gumy reagujú dosť odlišne. Jednoducho a úprimne povedané si myslím, že sme nemali robiť tie schladzovacie kolá. Samozrejme, snažili sme sa v poslednom kole byť v čo najlepšej pozícii a dostať pneumatiky do čo najlepšieho okna, ale trať dnes bola asi príliš studená a príliš mokrá, aby to takto fungovalo,“ povedal po kvalifikácii Albon.

„Je to frustrujúce, pretože si myslím, že zakaždým, keď sme prešli cieľom, sa nám podarilo dostať do najlepšej desiatky. V skutočnosti sme boli dosť konkurencieschopní a prepadli sme sa až v závere pri tých schladzovacích kolách. Skrátka som v tom poslednom pokuse mal menej priľnavosti než v tých predošlých,“ dodal rodák z Londýna.

Súvisiace články