Latifi: Nemám pocit, že moje auto zvládne urobiť to, čo vidím na Alexových dátach | Magazín F1 - F1online.sk

Latifi: Nemám pocit, že moje auto zvládne urobiť to, čo vidím na Alexových dátach

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams Racing

Aj keď tím Williams možno nie je najväčším sklamaním doterajšieho priebehu sezóny, tak je spolu so svojím monopostom FW44 objektívne tým najslabším. Nič to však nemení na tom, že počínanie Nicholasa Latifiho je hodnotené ako neúspešné a Kanaďan by podľa všetkých ukazovateľov mal byť aspoň tu a tam schopný vybojovať nejaký pôsobivejší výsledok. To sa mu však vôbec nedarí.

Na troch bodoch, ktoré jeho tímový kolega Alex Albon v doterajšom priebehu sezóny získal, sa podieľali aj vonkajšie faktory, čo však nijak neznižuje jeho zásluhy. Britsko-thajský pretekár bol v rozhodujúcom momente na správnom mieste, mal skvelé tempo, dobrú stratégiu a body mu patria viac ako zaslúžene.

„Moje problémy ani zďaleka nesúvisia len s jazdeckým štýlom,“ otvorene priznal Nicholas Latifi, ktorý si sám najlepšie uvedomuje, ako výrazne za tímovým kolegom stráca.

„Určite to na začiatku sezóny bolo aspoň čiastočne spôsobené aj tým a možno by ste časť z tej časovej straty mohli pripísať tomu. Ak sa však pozriem niekam ďalej a odmyslím si všetky obmedzenia, ktorých príčinou je nedostatok sebadôvery a ktoré som na začiatku sezóny cítil, tak v aute skrátka nebolo dostatočné tempo,“ hovorí Kanaďan.

„Existujú situácie, keď jednoducho nemám pocit, že moje auto zvládne urobiť to, čo vidím robiť Alexa pri pohľade na jeho dáta. To nie je príjemný pocit.“

„Je to trochu záhada, ale ako som už povedal, využijeme túto dvojtýždňovú prestávku na to, aby sme sa to pokúsili zanalyzovať,“ dodal Latifi.

On i jeho tímový kolega po deviatich pretekoch volajú po zmenách. Ich auto skrátka nie je dostatočne rýchle, aby sa dokázalo vyrovnať súperom. Či už je trať suchá alebo mokrá, nádrž plná alebo prázdna, pneumatiky majú akúkoľvek tvrdosť alebo stupeň opotrebenia, Williams FW44 skrátka nestíha.

„Aj keď sa nám pneumatiky podarí dostať do ideálneho okna a zvládame ich degradáciu, či už s plnou alebo prázdnou nádržou, sme skrátka príliš ďaleko za ostatnými. Musíme využiť túto dvojtýždňovú prestávku a zistiť, či dokážeme niečo nájsť. Podľa mňa to však musí byť niečo celkom zásadné. V Silverstone sa však pokúsime o reštart a od toho sa nejak odraziť,“ povedal Latifi.