logo F1online.sk

McLaren už neplánuje nasadiť väčší upgrade

Lando Norris
© Motorsport Images/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl25. 6. 2022

Lando Norris svojimi vyjadreniami po frustrujúcom kanadskom víkende trochu rozvíril hladinu a vrátil do éteru tému slabej výkonnosti MCL36. McLaren v Montreale po tretíkrát v sezóne odišiel bez bodov a opäť zaostával za konkurentmi zo stredu poľa.

Britská stajňa pritom v Barcelone nasadila veľký balík vylepšení. Zástupcovia tímu si ho pochvaľovali, avšak na časoch či výsledkoch sa príliš neprejavil. McLaren ešte zažil dobrý víkend v Monaku, kde Norris skončil šiesty, no v Baku a Montreale to bolo trápenie.

Zlepšenie výkonnosti MCL36 však podľa Andreasa Seidla neleží v ďalšom veľkom upgrade. „V tejto chvíli je pre nás najpodstatnejšie snažiť sa odomykať výkon z nášho súčasného balíčka. Potom sa môžeme pozrieť na to, s akými ďalšími malými zmenami na aute môžeme prísť vo zvyšku sezóny,“ skonštatoval šéf McLarenu.

Toto rozhodnutie zrejme vyplýva z viacerých dôvodov. McLaren, ktorý bol pôvodne zástanca rozpočtového stropu, už dlhšie žiada o jeho navýšenie z dôvodu inflácie či rastúcich prepravných nákladov. Nič také sa však zatiaľ nestalo, čo teda musí nejakou mierou vplývať aj na vývoj. Ďalej sú tu obmedzenia aerodynamického testovania vo veternom tuneli.

„Musíme byť veľmi opatrní pri rozhodovaní, ako využijeme čas vo veternom tuneli,“ doplnil Seidl, podľa ktorého sú tieto obmedzenia doslova ručnou brzdou pri ďalšom vývoji monopostu.

Uvidíme, aké zrkadlo vystavia McLarenu najbližšie okruhy. Silverstone, Paul Ricard či Hungaroring by mu mali minimálne papierovo sedieť určite lepšie než Baku alebo Montreal, kde bol veľký dôraz kladený na rovinky. Práve na tých MCL36 trpí.

Výrazne sa to prejavilo v Baku, kde Norris s Ricciardom v treťom sektore s dlhou rovinkou patrili k najpomalším. Podľa Seidla to bolo aj dôsledkom nastavenia úrovne krídiel, kvôli čomu mal McLaren príliš veľký odpor a preto na rovinke tak strácal.

„S týmto autom sme urobili dobrý krok dopredu v odstraňovaní slabín, ktoré sme riešili v minulej sezóne. Konkrétne napríklad v pomalých zákrutách, čo bola naša slabina. Súčasný monopost sa určite viac hodí na všetky typy okruhov,“ pokračoval Seidl.

Výsledky však ukazujú veľkú nevyrovnanosť MCL36. Popri troch pretekoch bez bodov je tu zároveň pódium Norrisa z Imoly či piate a šieste miesto z Melbourne. „Zrejme aj kvôli tomu, že tieto monoposty sú úplne nové, vidíme medzi všetkými autami, s ktorými súperíme, veľké výkyvy vo výkonností. Mení sa to trať od trate. Jeden víkend ste tretí alebo štvrtý najrýchlejší, a nasledujúci ste zrazu v kvalifikácii až siedmy najrýchlejší tím. V našom podaní je to trochu na hojdačke, raz sme hore a raz dole.“

V McLarene podľa slov Andreasa Seidla panuje spokojnosť s tým, čo priniesol upgrade v Barcelone. Cieľom je robiť ďalšie kroky s autom, aby sa „papájoví“ udržali na štvrtom mieste Pohára konštruktérov pred približujúcimi sa Alpinom či Alfou Romeo. „Mali sme ťažký štart do sezóny, a potom veľmi silné víkendy v Melbourne či Imole. Nasledovali ďalšie ťažké podujatia, a potom dobré Monako. Potrebujeme byť viac konzistentní, v tom sa musíme zlepšiť,“ uzavrel Seidl.