Ricciardo siahal na bod, no doplatil na technické problémy
Daniel Ricciardo nebol v Kanade ďaleko od zisku jedného bodu, napokon však aj on odchádzal naprázdno. V záverečnej fáze pretekov musel manažovať technický problém, kvôli čomu stratil šancu udržať sa v TOP10.
Austrálčanovi pomerne dobre zahral do karát VSC po odstúpení Micka Schumachera, keď mohol prezuť zo strednej zmesi na tvrdú. Jeho pitstop bol pomalý (5,8 sekundy), avšak čo je to oproti Landovi Norrisovi, ktorý prišiel k mechanikom hneď za ním a strávil tam celú večnosť…
V strednej fáze pretekov sa zdalo, že by to Danielovi mohlo vydať aspoň na jeden bod. Nie ďaleko pred ním boli Valtteri Bottas či Lance Stroll, ktorých ešte čakali zastávky v boxoch. Ďalší virtuálny safety car v 49. kole preto nezahral Danielovi úplne do karát.
Ricciardo v alokácii na preteky už nemal ďalšiu strednú zmes. Počas VSC obul na záverečný stint pretekov čerstvé tvrdé pneumatiky. „Neviem, ten virtuálny safety car mi zrejme úplne nezahral do karát. Avšak my sme jednoducho neboli dostatočne rýchli. Celý čas sme sa trápili s našou pretekovou rýchlosťou, k tomu sme museli manažovať zopár problémov. Neumožňovalo mi to naplno tlačiť a útočiť. Naša rýchlosť jednoducho nebola dobrá,“ skonštatoval Daniel Ricciardo.
V závere posledného stintu po VSC sa predsa len zdalo, že by mohol Austrálčan skončiť na bodoch. Predbehol Sebastiana Vettela, ktorý jazdil na opotrebovaných pneumatikách. Ricciardo však zrazu začal masívne strácať na pilotov pred sebou, a zozadu sa k nemu priblížil Lance Stroll, ktorý si od neho uchmatol jeden bod.
„Riešili sme niečo s teplotami, musel som to manažovať. Možno keby som mohol tlačiť na sto percent, tak by som sa zrejme udržal v TOP10. Akonáhle som však musel začať riešiť teploty, tak som sa dostal mimo bitky,“ povzdychol si 32-ročný rodák z Perthu.
Jeho inžinier Tom Stallard ho upozorňoval na teploty bŕzd, ktoré prudko vzrastali počas jazdy v DRS vláčiku v strednej fáze pretekov. Po VSC fáze dostal Ricciardo v závere pokyn, že až do konca bude musieť šetriť svoje brzdy, čo bol zrejme dôvod, prečo tak masívne spomaľoval.
„Musíme sa pozrieť, v čom si môžeme počínať lepšie, a odstrániť zopár vecí. Toto jednoducho nebola vydarená nedeľa,“ uzavrel skúsený Austrálčan.
V McLarene zavládlo veľké sklamanie. Britskému tímu nevyšlo v Montreale prakticky nič. „Máme za sebou ťažký víkend. K chýbajúcej rýchlosti sa pridali problémy so spoľahlivosťou a operačné zlyhanie počas zastávok v boxoch počas VSC. Musíme priznať, že naši súperi odviedli lepšiu prácu než my, preto sme si žiadne body ani nezaslúžili. Danielovi ani Landovi sme nedali taký balíček, aký si zaslúžia, za čo im dlhujeme ospravedlnenie. Tento víkend musíme využiť ako príležitosť poučiť sa a vrátiť sa doma v Silverstone silnejší,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.