logo F1online.sk

Pre Marka je záhadou, prečo bol Leclerc na rovinkách taký rýchly

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Media Site
Milan Kubala
Milan Kubala2. 8. 2020

Charles Leclerc vyštartuje do Veľkej ceny Veľkej Británie zo štvrtého miesta, čo prekvapilo nejeden tím v padoku. Slušné tempo Scuderie si nevedel vysvetliť Helmut Marko, no prekvapený zostal z výsledkov aj samotný Leclerc. Padok si kladie otázku: Čo môže za rýchly čas Charlesa Leclerca?

Helmut Marko netajil prekvapenie: “Je pre mňa záhadou, kde Leclerc našiel takú rýchlosť. Na rovinkách bol rýchlejší ako my,” povedal po kvalifikácii začudovaný poradca Red Bullu. “Avšak, vyzerá to tak, že to platilo len v jeho prípade, nie vo Vettelovom.”

Jedným z vysvetlení môže byť nasadenie radikálneho balíka s nízkym prítlakom, o ktorom hovorili Leclerc s Vettelom už v piatok. Zadné krídlo Scuderie je v porovnaní s konkurenciou prekvapivo malé a pripomína tie, ktoré každoročne vídavame v Monze.

Nasadenie takého drobného krídla môže byť z pohľadu kvalifikačnej rýchlosti skutočne užitočné. Kým pneumatiky poskytujú dobrý grip, dá sa aj s nízkym prítlakom zajazdiť veľmi dobré kolo. Problém nastáva, keď sa guma opotrebuje natoľko, že sa auto začne šmýkať. Nuž a nedostatok prítlaku tomuto šmýkaniu sa určite nepomôže. Aj preto hovoril Sebastian Vettel po piatku o potrebe obetovať niečo z kvalifikačnej rýchlosti v prospech tej pretekovej.

Ferrari sa nasadením balíka s nízkym prítlakom mohlo pokúsiť kompenzovať slabý výkon pohonnej jednotky a veľký aerodynamický odpor monopostu, o ktorom už viackrát hovoril Mattia Binotto. V prípade Sebastiana Vettela, ktorý si potrpí na stabilnú zadnú časť auta, ale Scuderia zrejme nešla až do takého extrému ako u Leclerca, čo sa v kombinácii s Vettelovými tréningovými problémami odrazilo aj na kvalifikačných výsledkoch.

Vettel by mohol z väčšieho prítlaku vyťažiť v pretekoch vďaka lepšiemu manažmentu pneumatík, no proti nemu hrá fakt, že si na štarte obuje opotrebovanú mäkkú zmes, kým Leclerc dostane stredne tvrdú.

“Ja som zo soboty extrémne šťastný,” radoval sa Charles Leclerc. “Nečakal som, že do pretekov budem štartovať štvrtý, a už vôbec nie na mediumkách.” Monačan priznal, že Ferrari malo pochybnosti o tom, či je rýchlosť auta dostatočná, aby sa do Q3 jeho jazdci prebojovali aj na zmesi so žltým označením.

“Skúsili sme to, ale neboli sme si tým veľmi istí. Je fajn, že sa nám to podarilo. Pred pretekmi to vyzerá o čosi lepšie, lebo máme problémy s naším pretekovým tempom. Myslím si, že rýchlosť máme, ale pneumatiky ničíme rýchlejšie ako ostatní, takže vyštartovať na stredne tvrdej zmesi nám veľmi pomôže,” dodal Leclerc.