Albon žiadal trest pre Alonsa, ktorý podľa neho babral so systémom | Magazín F1 - F1online.sk

Albon žiadal trest pre Alonsa, ktorý podľa neho babral so systémom

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Alpine

Podobný scenár sa na mestských okruhoch opakuje so železnou pravidelnosťou. Jeden z jazdcov chtiac-nechtiac spraví chybu, vyvolá žlté či červené vlajky a ostatným zabráni, aby ho prekonali. Podľa Alexa Albona v sobotu vytiahol takéhoto žolíka Fernando Alonso, ktorý by si vraj za to zaslúžil trest. Španiel sa však ohradil, že žltú vlajku nespôsobil úmyselne.

Úvodnú časť kvalifikácie prerušila červená vlajka. Na časomiere tak zostávalo už len 150 sekúnd a hrozilo, že nie všetci stihnú odštartovať svoj záverečný pokus. To by veľmi vyhovovalo Fernandovi Alonsovi, ktorý chcel postúpiť bez toho, aby si minul novú mäkkú zmes.

Majster sveta z roku 1996 Damon Hill preto poukázal na to, že Španiel už vo výjazdovom kole spomaľoval ostatných jazdcov: Čím menej ich odštartuje posledné kolo, tým menej z nich ho bude môcť predbehnúť. To sa mu napokon nepodarilo tak ako v Maďarsku 2007. Síce na jednej kope, ale všetci zvládli vstúpiť do posledného pokusu.

Následne však Fernando Alonso spravil chybu a v pätnástej zákrute vyšiel mimo trať. Žlté vlajky znemožnili Alexovi Albonovi, ktorý jazdil za ním, posunúť sa zo sedemnástej priečky, čo ho poriadne naštvalo a už v monoposte si podal pilota Alpinu.

“Tento chlapík musí byť potrestaný, musí! Toto je smiešne,” rozčuľoval sa ešte v kokpite Alex Albon. “Robil to celé kolo, on naschvál jazdil pomaly. A to, ako vyšiel mimo trať, bolo také priehľadné. Brzdil skoro a potom vybehol z trate.”

Pilot Williamsu si za svojím stál aj po kvalifikácii, keď sa ho na vec spýtali novinári, aj keď vo vyjadreniach bol už o čosi diplomatickejší. “Nechám to na vaše posúdenie. Pozrite sa na to a potom to okomentujte,” vyzval prístojacich skôr, než navrhol zavedenie pravidla na štýl IndyCar, podľa ktorého by piloti boli trestaní za spôsobenie červených alebo žltých vlajok.

Takýto návrh sa skloňuje prakticky po každých mestských pretekoch, najmä po Monaku. “Bolo by dobré, keby sme zmenili pravidlá, aby boli zmazané časy ľuďom, ktorí spôsobia žlté alebo červené vlajky. Viem, že sme sa už o tom bavili. Keď nepotrestáme jazdca, ktorý spraví chybu, tak sa začnú hrať hry. A tie hry sa samozrejme hrajú.”

“Už aj bez toho znižujete počet ľudí, ktorí môžu začať svoje kolo. Ale k tomu vytvoríte aj viac žltých vlajok a postúpite do Q2. Som si na 99 percent istý, že keby som v poslednej zákrute nespravil chybu, profitoval by som zo zákrytu, ktorý som si vybral. Za Alonsom som jazdil celé kolo. A dostali by sme sa do Q2,” uvažuje Albon.

Vyviezť sa za Alonsom, ktorý má najvyššiu maximálku zo všetkých, by bolo nesmierne výhodné. “Nehnevám sa na Fernanda, je to šikovný chlapík a pekne vie vybabrať so systémom.”

Fernando Alonso sa však bráni, jeho výjazd mimo trať vraj nebol úmyselný. “Zadné pneumatiky sa mi často zablokovali a zadné brzdy sa mi prehrievali,” vysvetlil po sobote. “Keď som v garáži zastavil, z bŕzd sa silno dymilo.” Na Albonovu výčitku, že pre žlté vlajky nemohol dokončiť svoje kolo, odpovedal prosto. “Keby auto naštartovali o jednu minútku skôr, boli by predo mnou.”

Fakt, že majster sveta z rokov 2005 a 2006 spravil úprimnú chybu, majú potvrdzovať aj ďalšie prebrzdenia v pätnástej zákrute. Napríklad Sebastian Vettel v nej dokonca trafil bariéru.

“Všetci sa sťažujú, keď sa objaví žltá vlajka. Ja si však nemyslím, že táto zákruta by dnes bola zrovna najľahšia,” vysvetľoval. “Vyšiel som mimo trať, to je pravda, mal som staré gumy, to je tiež pravda. Sebastian sa pokúsil zvládnuť tú zákrutu a dotkol sa bariéry. McLareny sa rozhodli nepokúsiť sa vybrať tú zákrutu a vyšli do výbehovej zóny rovnako ako ja.”

“Na konci Q1 boli všetci frustrovaní. Mali sme dve a pol minútky a zástup pätnástich monopostov, ktoré sa snažili vojsť do svojho kola. Chápem ich, ale toto bola chyba, ktorá sa môže stať hocikomu,” doplnil pilot Alpinu, ktorý do nedeľných pretekov odštartuje z desiatej pozície.