logo F1online.sk

Vylepšenia McLarenu fungujú, prinesú však rozdiel?

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl1. 8. 2020

McLaren po sľubnom vstupe do sezóny nespí na vavrínoch. Na domáce preteky priniesol balík vylepšení – upravenú podlahu a nové predné i zadné krídlo. Cieľom nového balíka je predovšetkým zlepšenie rýchlosti v pomalých zákrutách, kde pretekári McLarenu zatiaľ zaostávali za konkurenciou.

Carlos Sainz a Lando Norris testovali vylepšenia počas piatkových tréningov. Časy z piatka ešte nemôžeme brať za smerodajné, keďže Sainz síce skončil v druhom tréningu šiesty, no viacerým pilotom vrátane jeho tímového kolegu pokazila kvalifikačnú simuláciu červená vlajka po nehode Alexa Albona.

McLaren sa rozhodol ponechať vylepšenia na autách počas celého britského víkendu. „Všetky doterajšie analýzy naznačujú, že vylepšenia pracujú tak ako majú. Je to ďalší dobrý signál, že sme sa vydali správnym smerom. Veľké poďakovanie patrí všetkým, ktorí na tomto balíku v posledných týždňoch a mesiacoch tak tvrdo pracovali,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl, jeho slová citoval Motorsport.com.

Kým počas partnerstva s Hondou a aj v roku 2018 s Renaultom „horel“ McLaren na maximálnej rýchlosti, v súčasnosti zaostáva najmä v pomalých zákrutách. Vo Wokingu nechcú mať len dobré kvalifikačné auto, ale monopost, ktorý bude mať aj pretekovú rýchlosť. Piatkové analýzy dlhých jázd s väčším množstvom paliva naznačujú, že McLaren môže byť v pretekoch lepší než Ferrari, no stále za Racing Pointom a samozrejme Red Bullom a Mercedesom. „Ak porovnáte naše auto s Mercedesom, tak pochopiteľne, strácame v každej oblasti. Samozrejme, máme určité oblasti, ktoré chceme týmto balíčkom vylepšiť. V Maďarsku sme videli, že oproti konkurentom strácame najmä v pomalých zákrutách. Vždy sa snažíme pridať celkový prítlak na naše auto, čo je tiež cieľom balíčka vylepšení,“ pokračoval Andreas Seidl.

O tom, či vylepšenia fungujú, ukážu až časy na trati. Preto ešte pred tréningami nebolo isté, či budú Sainz a Norris jazdiť počas celého víkendu s novou špecifikáciou. „Je dôležité vidieť koreláciu medzi veterným tunelom a výkonom monopostu priamo na trati. Piatok nebol jednoduchý z dôvodu nárazového vetra. Aj napriek tomu sme prešli celým naším programom, pred druhým tréningom sme ešte na aute urobili isté mechanické zmeny. Myslím si, že z pohľadu výkonu v druhom tréningu sme boli v okne, ktoré sme očakávali.“

Balíček teda funguje, bude to však stačiť na to, aby sa oba McLareny aj po štvrtýkrát v sezóne dostali do Q3 a v nedeľu bodovali? Aj ďalšie tímy prinášajú úpravy, čiže prehnaný optimizmus nie je na mieste. „Jazdci stále nie sú úplne spokojní s balansom auta. Zároveň musíme byť veľmi opatrní, aby sme vyvodili správne závery. V piatok bolo veterno a trať bola veľmi horúca, kým v sobotu je chladnejšie. Verím, že aj vietor sa trochu upokojí,“ pokračoval Andreas Seidl.

Kvalifikačné simulácie dopadli sľubne, Sainz skončil v treťom tréningu piaty a Norris siedmy. „Pre jazdcov nebolo v piatok jednoduché posúdiť slabiny auta z dôvodu silného vetra. Zatiaľ sa však javí, že vylepšenia fungujú podľa plánu bez ohľadu na poveternostné podmienky,“ uzavrel Andreas Seidl.