Norris sa už cíti dobre, v McLarene optimalizovali vylepšenia | Magazín F1 - F1online.sk

Norris sa už cíti dobre, v McLarene optimalizovali vylepšenia

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/McLaren

McLarenu sa v Azerbajdžane v uplynulých sezónach darilo. Od roku 2018 tam vždy dosiahol na dvojité body. Čas po Monaku využili vo Wokingu na analýzu dát z vylepšení, ktoré by im mohli pomôcť aj v Baku.

Landa Norrisa v poslednom období trápili zdravotné problémy. V Španielsku jazdil so zápalom mandlí a veľkým sebazaprením, a ani v Monaku ešte nebol úplne stopercentne fit. Bolo teda jasné, na čo využije voľný víkend medzi Monakom a Baku.

„Po voľnom víkende sa už opäť cítim tak ako obvykle. Podarilo sa mi dať dokopy po náročných dvoch týždňoch,“ vyjadril sa Lando Norris na margo svojho zdravotného stavu.

Mladý Brit v Baku bodoval pri oboch svojich vystúpeniach v F1. V roku 2019 tam skončil ôsmy a pred rokom piaty, čo je zatiaľ najlepšie umiestnenie britskej stajne na tejto trati.

„Posledné roky ukázali, že v Baku sa môže stať čokoľvek. Bude skvelé sledovať, čo nové autá dokážu na tejto unikátnej trati. Verím, že aj teraz zabodujem,“ doplnil Norris.

Daniel Ricciardo má na Baku príjemné i horšie spomienky. Vyhral šialené preteky v roku 2017, o rok neskôr však kolidoval na cieľovej rovinke s tímovým kolegom Maxom Verstappenom. V minulom ročníku získal dva body za deviatu priečku.

„Aj pri možnostiach na predbiehanie bude pred pretekmi dôležitá pozícia na štarte. Máme viacero alternatív, ako strategicky pristúpiť k tomuto víkendu. Som pripravený využiť akékoľvek príležitosti, ktoré mestská trať vždy ponúka. Monako nebolo také, aké som si predstavoval, no som presvedčený, že môžeme napredovať a vyťažiť z tohto víkendu maximum,“ povedal Daniel Ricciardo.

Okruh v hlavnom meste Azerbajdžanu je rovnako ako v Monaku mestský, avšak s úplne inou charakteristikou. Nachádzajú sa na ňom dve dlhé rovinky a technickejšia stredná pasáž v starom meste. Špecifická je tzv. hradná sekcia, začínajúca sa ôsmou zákrutou, kde je medzi bariérami len 7,6 metra. Úzke miesto potrestá akúkoľvek chybu, Charles Leclerc by o tom po nehode v kvalifikácii v roku 2019 vedel rozprávať.

McLaren v úvode sezóny trpel nedostatočnou maximálnou rýchlosťou a v pomalých zákrutách. Balíček vylepšení z Barcelony ukázal zlepšenie v pomalých sekciách v Monaku. Uvidíme, či sa „papájoví“ posunú dopredu aj v Baku. „Počas posledného týždňa sme boli naplno zamestnaní analýzou dát, ktoré sme nazbierali po nasadení našich vylepšení. Chceli sme mať istotu, že ich dokážeme plne optimalizovať a využiť,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl, ktorý priblížil dilemu z pohľadu nastavenia monopostov.

„Baku aj Monako sú mestské okruhy, no vyžadujú si veľmi odlišný prístup v nastavení auta. Na dlhej rovinke dosahujeme najvyššiu maximálnu rýchlosť v kalendári, čiže si to vyžaduje nižší prítlak, čo je pre mestskú trať neobvyklé. Každá chyba sa trestá. Prináša to ako výzvy, tak aj príležitosti, ktoré nám môžu priniesť vzrušujúce preteky,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl.