Naším cieľom je štvrté miesto, hovorí Seidl o ambíciách McLarenu | Magazín F1 - F1online.sk

Naším cieľom je štvrté miesto, hovorí Seidl o ambíciách McLarenu

fotka k článku undefined
zdroj: McLaren Media Centre

Po siedmich podujatiach sezóny už máme približne rozdané karty. Zdá sa, že okrem bitky o titul nás čaká aj zaujímavý súboj o štvrté miesto. V tesnom odstupe oň súperia tri tímy, pričom pridať sa môžu ešte ďalšie tri.

Najlepšie je na tom zatiaľ McLaren – na štvrtom mieste získal 59 bodov. Piata Alfa Romeo má na konte 41 a šiesty Alpine 40 bodov. Nie tak ďaleko sú siedme AlphaTauri so 17 bodmi, ôsmy Haas s 15 bodmi a aj Aston Martin, ktorý zatiaľ nazbieral sedem bodov, sa chce po vylepšeniach monopostu posunúť dopredu.

McLaren zaznamenal spomedzi týchto tímov najvýraznejší ústup z pozícií. Kým minulý rok mal po siedmich pretekoch na konte 110 bodov, teraz ich má „len“ 59.

Na druhej strane, po trápení na úvodnom podujatí z Bahrajnu predstavuje štvrté miesto aspoň čiastočný návrat na stratené pozície. V McLarene však nie sú presvedčení o tom, že už sú stabilne štvrtí najrýchlejší.

„Nepovedal by som, že sme úplne komfortne na štvrtom mieste,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl pre The Race. „Čelíme silnej konkurencii s kvalitnými pilotmi a rýchlymi autami. Pomer síl sa môže stále meniť v závislosti od odlišností tratí, podmienok či zmesí pneumatík.“

V tesných súbojoch býva kľúčová konzistentnosť. V roku 2020 v tesnej bitke o tretie miesto s vtedajším Renaultom (dnes Alpine) a Racing Pointom (Aston Martin) nemal McLaren tretí najrýchlejší monopost. Avšak Carlos Sainz s Landom Norrisom konštantne zbierali body a vyhýbali sa chybám, vďaka čomu dosiahli „papájoví“ najlepšie umiestnenie v Pohári konštruktérov od roku 2012, keď skončili tiež tretí.

Počas aktuálnej sezóny bodoval McLaren s obomi pilotmi len v Austrálii a v šprinte v Imole. Inak zbieral body len Lando Norris. „Náš cieľ je jasný – chceme bojovať o štvrté miesto v Pohári konštruktérov. Spoločne s Landom a Danielom máme v tíme k dispozícii všetko potrebné, aby sme to dokázali.“

McLaren priniesol do Barcelony veľký balík vylepšení, ktorý potreboval postupne vyladiť. Rýchlosť v Monaku bola nádejná. Uvidíme, ako bude MCL36 vyzerať v Baku, na mestskej trati s úplne odlišnou typológiou než Monako.

„Konkurencia nespí. Musíme preto pokračovať vo vývoji nášho auta. Naša rýchlosť z Barcelony i Monaka bola povzbudzujúca,“ pokračoval Andreas Seidl.

Vo Wokingu však nutne potrebujú, aby začal bodovať aj Daniel Ricciardo. „Daniel sám hovorí, že s autom ešte nie je stopercentne zžitý. Prejavuje sa to najmä v kvalifikácii, keď musíte zatlačiť na absolútny limit. Čelí veľmi silnému tímovému kolegovi. Ak si tieto veci sčítate, tak vám vyjde ten rozdiel medzi nimi, ktorý občas vidíme. Všetci môžeme len pokračovať v tvrdej práci s cieľom nájsť tieto posledné percentá,“ uzavrel šéf McLarenu.