Leclercov vzťah s Ferrari si prešiel ťažkou skúškou, hovorí Brundle | Magazín F1 - F1online.sk

Leclercov vzťah s Ferrari si prešiel ťažkou skúškou, hovorí Brundle

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Charles Leclerc na vlastnej koži pocítil, aké to je, keď tím urobí chybu v tom najmenej vhodnom okamihu. Monacký pretekár urobil všetko správne, na svojom domácom podujatí odviedol perfektný výkon, za ktorý mal byť odmenený víťazstvom a ukončením všetkých rečí o jeho „monackom prekliatí“. Charles urobil jedinú chybu v tom, že uposlúchol pokyny vlastného tímu, ktorý ho pripravil o víťazstvo. Podľa bývalého pilota Martina Brundla bola Veľká cena Monaka ťažkou skúškou vzťahov medzi Leclercom a Ferrari.

Ťažko sa Charlesovi dá niečo vyčítať. Odjazdil skvelý víkend, v kvalifikácii dominoval a v pretekoch si za ťažkých podmienok vyjazdil niekoľkosekundový náskok. Napokon mu však nebolo dopriate vystúpiť na domácej trati ani len na pódium. Toto všetko sa stalo hneď po tom, čo na Veľkej cene Španielska prišiel o pravdepodobné víťazstvo kvôli poruche.

„Miestneho hrdinu Charlesa Leclerca vám musí byť ľúto,“ napísal vo svojom stĺpčeku na stránkach Sky Martin Brundle. „Vybojoval si pole position a pohodlne viedol preteky, len aby ho stratégia vlastného tímu následne odsúdila na štvrté miesto.“

„Zastavil v boxoch v 18. kole a obul intermediálky, aby potom o tri kolá neskôr zastavoval zas pre sliky. K tomu sa pridali zmätené vysielačky a krátke zdržanie kvôli jeho tímovému kolegovi Carlosovi Sainzovi, ktorý taktiež prezúval na sliky.“

„Najprv sa pred neho vďaka undercutu dostal Sergio Pérez, potom pri druhej zastávke stratil ďalšie dve pozície,“ zhodnotil Leclercovu nedeľu v Monaku Brundle.

Niet divu, že Charles bol po pretekoch rozčarovaný a len ťažko hľadal slová. Víťazstvo mal na dosah ruky a urobil všetko, aby ho dosiahol. Na druhej strane, je to samotné Ferrari, ktoré mu dalo do rúk auto, s ktorým mohol na víťazstvo aspoň pomýšľať. Nehovoriac o tom, že kritizovať Scuderiu sa v tomto tíme považuje za veľkú urážku.

„Počas druhej červenej vlajky, ktorú svojou haváriou spôsobil Mick Schumacher, mal nepochybne možnosť sa podeliť o všetky svoje pocity s tímom,“ píše Brundle. „Toto boli jeho preteky, ktoré však prehral a soľ do rán mu ešte prisypala skutočnosť, že neskončil ani na stupňoch víťazov.“

„Vzájomný obdiv a láska medzi Ferrari a Leclercom mi pripomína vzťah Michaela Schumachera s týmto tímom. Tento vzťah si však počas ôsmich dní prešiel tvrdou skúškou po tom, čo mu ušli dve veľké víťazstva a tiež príležitosť vrátiť sa na čelo šampionátu,“ napísal Brundle.