Albon nechcel pustiť Leclerca: Pre nás oboch bolo lepšie, ak zostanem vpredu | Magazín F1 - F1online.sk

Albon nechcel pustiť Leclerca: Pre nás oboch bolo lepšie, ak zostanem vpredu

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams Racing

Charlesovi Leclercovi v Monaku nehádzal polená pod nohy len vlastný tím, ale aj niektorí súperi. Podobne ako v nedeľu Nicholas Latifi brzdil Carlosa Sainza, Charlesa Leclerca nahnevalo, že Alex Albon nedbal na modré vlajky a uberal ho o drahocenný čas. Albon v tom však problém nevidí, vraj spravil to, čo bolo najlepšie pre oboch.

Ferrari povolalo Charlesa Leclerca do boxov v osemnástom kole ako reakciu na Sergia Péreza. Na trať sa vrátil pred štvrtým Maxom Verstappenom, ktorý strácal približne sedem sekúnd. Slušný náskok, to by malo Monačanovi stačiť na bezproblémovú výmenu pneumatík na sliky, povedali by ste si.

Možno by to tak bolo, keby po Leclercovom výjazdovom kole sa pred ním nezjavil o kolo pomalší Alex Albon na novučičkých hardoch priamo z boxov. A Albon nemal v úmysle púšťať červené auto pred seba. Darmo sa pilot Ferrari dožadoval, aby mu uvoľnil cestu, darmo vo vysielačke nadával. Napriek tomu, že Albon celé jedno kolo odjazdil hľadiac na modré svetelné panely a modré vlajky v rukách maršálov, Williams bol neoblomný.

Až na začiatku nasledujúceho kola mu inžinier dal príkaz pustiť Charlesa Leclerca. To napokon ani nebolo nutné, pretože Albon prebrzdil v prvej zákrute a vyšiel až do výbehovej zóny. Leclerc bol konečne voľný, no z jeho náskoku na Maxa Verstappena nezostali ani štyri sekundy.

Alex Albon sa obhajoval tým, že púšťať Charlesa Leclerca nemalo zmysel, pretože na slikoch by ho okamžite predbehol. “Bola to ťažká situácia, pretože my sme vyšli von na slikoch a mali sme obrovskú rýchlostnú výhodu. Trvalo by mi tri zákruty, kým by som ho cez seba pustil. A potom by som bol okamžite dostatočne rýchly na to, aby som ho predbehol.”

Takéto vymieňanie pozícií by nikomu neprospelo. “Ocitol som sa v situácii, keď z môjho pohľadu bolo pre oboch z nás lepšie, ak zostanem vpredu, pretože prakticky hneď by som sa mu vzdialil. Bolo to jednoduché. Bola to jedna z tých trápnych situácií. Z môjho pohľadu som mal pocit, že keby som ho pustil, hneď by som ho predbehol.”

Pri pohľade na Leclercove palubné zábery a jednotlivé časy môžeme zapochybovať, či bol Albonov odhad správny. V prvom rade si môžeme všimnúť, že thajsko-britský jazdec nebol vôbec rýchlejší ako piloti na intermediálkach, Charlesa Leclerca nedokázal striasť za celé jedno kolo. Max Verstappen na intermediálkach sa dokonca veľmi rýchlo približoval.

Môžeme skôr uvažovať nad tým, koľko sekúnd vlastne Leclerc stratil a či by to stačilo, aby sa aj po zastávke udržal pred Maxom Verstappenom. Jedno je isté; keby Ferrari stavilo na dvojitý pitstop, Leclerc by o všetok získaný čas aj tak prišiel, keďže v boxoch by musel čakať na svojho kolegu.

Ferrari by si však mohlo uvedomiť, že by bolo lepšie Leclerca nechať na trati ešte jedno kolo. Stratené tri sekundy by mu v tom prípade náramne prišli vhod; na výjazde z boxov bol totiž nalepený na zadnom krídle Red Bullu s číslom 1 na kapote.

A tak Albon nevedomky pomohol svojmu bývalému-súčasnému zamestnávateľovi. Konšpirační teoretici si po pretekoch zgustli: Alex Albon odchádzal z okruhu v spoločnosti Christiana Hornera.

Albon napokon aj tak nevidel cieľ — po defekte si zničil podlahu a auto začalo nadhadzovať —, a tak ho nemrzela ani päťsekundová penalizácia za skrátenie si šikany a získanie výhody v súboji s Mickom Schumacherom.

Pozitívom je podľa neho tempo Williamsu. “Mali sme dosť dobrú rýchlosť, a to som nejazdil ako v kvalifikácii. Všetko som manažoval, ale v aute som sa cítil byť silný. Vidíme nejaké pozitíva a vieme, že preteková rýchlosť je plusom. Výsledok vyzerá biedne, ale myslím si, že sme spravili krok vpred.”