logo F1online.skF1online.sk

Chyba na chybe, lamentuje nad stratégiou Leclerc

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala29. 5. 2022

Ferrari v Monaku premárnilo obrovskú príležitosť na double, a to po strategickom zlyhaní, aké sa len tak nevidí. Charlesa Leclerca v nedeľu večer veľmi mrzelo, že sa nedostal ani na pódium. A tentoraz už nemohol zostať ticho; aj pred novinármi otvorene hovoril o chybách tímu a o tom, že so situáciou treba niečo robiť.

Po štarte pretekov sa Charles Leclerc rozbehol ako z veľkej knihy. Preteky totálne kontroloval a na Carlosa Sainza mal už vypracovaný šesťsekundový náskok. Medzitým preberal stratégiu s inžiniermi, ktorí zas jedným očkom sledovali výkony Pierra Gaslyho na intermediálkach.

Keď to už-už vyzeralo, že Ferrari neprezuje na intermediálky, ale rovno siahne po gumách do sucha, ako to nakoniec spravil Carlos Sainz, činovníci na boxovom múriku zrejme zazmätkovali a zareagovali na bleskurýchleho Sergia Péreza. Vďaka tomu, že inžinieri mu dovolili spraviť po zastávke dve kolá, bol zrazu rýchlejší o sedem sekúnd na kolo. Ktovie, či to bola panika, no stratégovia sa pokúsili zachrániť si pozíciu, hoci tá už bola dávno stratená. Udržať sa vpredu znamenalo zachovať chladnú hlavu a prezuť rovno na hardy. Iné východisko z tejto situácie neexistovalo.

Charles Leclerc predstúpil pred novinárov veľmi sklesnutý. Sklamal ho dnes tím? “Sklamal nie je to správne slovo, chyby sa niekedy môžu stať, ale tých chýb dnes bolo priveľa,” zdôraznil. “V takýchto podmienkach sa spoliehate na to, čo vidí tím. Vy netušíte, ako to vyzerá v prípade ostatných na intermediálkach či na gumách do sucha.”

“Pýtali sa ma, či chcem z gúm do dažďa prezuť rovno na sliky a povedal som, že chcem, ale nie hneď teraz, až trochu neskôr v pretekoch. Nerozumiem, čo nás primälo k tomu, aby sme sa rozhodli inak a siahli po intermediálkach,” vyjadril začudovanie nad náhlou zmenou.

Ešte nebolo všetko stratené, Leclerc mohol skončiť aspoň na pódiu. Nasledovala však ďalšia chyba, keď ho Ferrari povolalo do boxov hneď za Sainzom a musel čakať na výmenu gúm svojho kolegu. “Undercutli nás, potom som zastavil za Carlosom. Tých chýb bolo veľa, nemôžeme si ich dovoliť. Bolo to tvrdé rovnako ako aj po iné roky tu.”

“Už si pomaly zvykám na to, že domov odchádzam sklamaný, ale toto nesmieme robiť. Najmä v takejto chvíli, keď sme extrémne silní, máme dobrú rýchlosť. Tieto príležitosti musíme využívať, nesmieme strácať toľko bodov. Nespadol som ani z prvej priečky na druhú, ale z čela až na štvrtú pozíciu, pretože po prvej chybe sme spravili ďalšiu,” krúti hlavou druhý muž priebežného poradia šampionátu. “Mám rád svoj tím a som si istý, že sa vrátime silnejší, ale bolí to.”

Keď Lewis Hamilton pred pretekmi vo vysielačke prikázal inžinierom a stratégom, aby sa upokojili, vyznelo to úsmevne. “Všetci sa zhlboka nadýchnite a upokojte. V týchto pretekoch nechcem, aby niekto začal panikáriť.” Až v prípade Charlesa Leclerca sa ukázalo, aký to malo význam.

Keby len stratégovia nespanikárili po pitstope Sergia Péreza. “Neviem, či je to panika. Neviem,” uvažoval Leclerc. “Samozrejme, ja nepočujem, čo sa deje v pozadí, vo vysielačke v rámci tímu. Ja by som toto nemal posudzovať, no správa, ktorú som dostal, nebola jasná, ani tá posledná nebola.”

“Povedali mi, aby som šiel do boxov, ale zrazu som mal zostať vonku na trati, hoci som už bol v boxoch. Vtedy som to vo vysielačke zo seba všetko vypustil a zakričal som. Nič som s tým nemohol robiť a vedel som, že toto je koniec,” povzdychol si na záver.

Súvisiace články

Diskusia