Držte si klobúky, Mercedes začína vyvíjať: Poskakovaniu už rozumieme | Magazín F1 - F1online.sk

Držte si klobúky, Mercedes začína vyvíjať: Poskakovaniu už rozumieme

fotka k článku undefined
zdroj: Jiří Křenek/Mercedes

Veľká cena Barcelony bude z pohľadu Mercedesu skutočne zlomovou. Výkonnostný krok vpred tentoraz nebol náhodný, podľa Tota Wolffa už inžinieri presne vedia, čo im na predchádzajúcich pretekoch robilo problémy. Poskakovanie má byť už len nepeknou spomienkou.

V kvalifikácii sa Mercedesu darilo viac ako predtým. George Russell vyštartuje z druhého radu, Lewis Hamilton zo šiestej priečky. Mohlo to byť ešte aj o čosi lepšie, zhodnotil sedemnásobný majster sveta, no tento víkend ho musí v prvom rade tešiť, že Mercedes nezažil z piatka na sobotu taký prepad ako v Miami.

Toto Wolff má už jasné vysvetlenie, čo je za tým. Mercedes pochopil poskakovanie. “Áno, už tomu rozumieme,” začal stroho a po doplňujúcej otázke ešte čosi prezradil: “Je to jednoduché, je to len aerodynamický efekt, ktorý vzniká pri ohýbaní podlahy. Bolo dosť ťažké dopracovať sa k tomuto záveru vedeckou cestou, ale náš tím okolo (technického riaditeľa) Mika Elliotta a (šéfa aerodynamiky) Jarroda Murphyho to dokázal, čo je skvelé.”

Mercedes konečne môže naplno rozbehnúť vývoj monopostu a začať hľadať desatinky sekundy na kolo. Kým totiž auto poskakovalo, nemalo význam investovať milióny do nových komponentov, ktoré by poskakovanie neodstránili. “Vieme, ako z auta dostať ešte viac výkonu, no to sme ešte nespravili. Postupujeme krok za krokom. Ostatné tímy mohli vyvíjať svoje monoposty, zatiaľ čo my sme to museli pozastaviť, kým pochopíme toto poskakovanie. Akonáhle sa vrátime k riadnemu vývoju a pochopíme pneumatiky, keď je už toto poskakovanie preč, začneme sa doťahovať.”

V piatok a v sobotu sme mohli pozorovať veľmi spokojného Lewisa Hamiltona, ktorý bol na predchádzajúcich podujatiach skôr zachmúrený. Odstránenie poskakovania vlieva aj jemu do žíl novú energiu.

“Hovorí, že toto auto sa konečne riadi ako monopost Formuly 1. Myslím si, že toto je najlepšia spätná väzba, akú vám môže jazdec ponúknuť,” usmieval sa Toto Wolff. Takže teraz už môžeme čakať, že ostatné tímy začnú uvažovať nad tým, že skopírujú úzke bočnice strieborných šípov? “Videl som už nejakých Sherlockov Holmesov s fotoaparátmi, no asi ešte nemáme auto, ktoré by stálo za kopírovanie.”