logo F1online.sk

Nie sme frustrovaní, hlási Leclerc

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2020

Formulu 1 čakajú dve veľké ceny vo Veľkej Británii. Pre Ferrari to môžu byť ďalšie dva smutné víkendy. Okrem počasia, ktoré bude vyhovovať Mercedesu, je Silverstone okruhom náročným na výkon s veľkým množstvom vysokorýchlostných zákrut, ktoré rovnako sedia domácemu Mercedesu. Vo Ferrari preto môže zavládnuť frustrácia z toho, že je ďaleko za súperom, s ktorým by chcelo zvádzať súboje, a ani sa naň nemá ako dotiahnuť. Podľa Charlesa Leclerca sa však Maranellu frustrácia vyhýba.

Ferrari bude môcť byť po víkende veľmi spokojné, ak sa mu podarí s oboma autami zabodovať. “Myslím si, že papierovo nás čakajú dva náročné víkendy, no vždy sa snažím byť optimistický. S rovnakým nastavením pôjdem aj do tohoto víkendu. Bude to ale ťažké,” nechal sa počuť Charles Leclerc pred prvým víkendom vo Veľkej Británii.

Sebastian Vettel dal svojmu kolegovi za pravdu. “Táto trať nie je papierovo našou najsilnejšou — s terajším balíkom —, ale sme tu, aby sme pretekali. Ja sa vždy teším na to, že budem na štartovom rošte. Počas pretekov treba vždy prijať nejaké rozhodnutia, úlohu zohrá stratégia. Tento víkend to nevyzerá na dážď, ale sme vo Veľkej Británii, takže nikdy neviete, však tu bol asi dážď stvorený! Možno sme trochu outsideri, ale snáď zvedieme dobrý boj.”

Vyjadrenia oboch pilotov Ferrari sú v jasnom súlade so slovami prezidenta Ferrari Johna Elkanna, s ktorým v utorok priniesli rozhovor talianske médiá. Skonštatoval v nich, že Ferrari sa vydáva na dlhú cestu za víťazstvami. Sezóny 2020 a 2021 vraj ešte víťazné nebudú.

Vo Ferrari to môže zasiať semeno frustrácie, no to Leclerc odmietol. “Prezident sa chcel smerom k fanúšikom len vyjadriť otvorene, vysvetliť im aktuálnu situáciu, v ktorej sa tím ocitol. Myslím si, že to bolo dôležité. A aj napriek ťažkostiam musím povedať, že ani ja a ani tím nie sme frustrovaní. Chceme pracovať spoločne, zjednotení a motivovaní spraviť SF1000 konkurencieschopnejším pre túto ako aj pre budúcu sezónu.”

“Všetci v Scuderii Ferrari do toho dávajú svoje maximum, aby zareagovali na aktuálny stav vecí. Ako sme videli v prípade vylepšení, ktoré sme priviezli na druhé rakúske preteky, chlapci v Maranelle robia maximum,” doplnil Leclerc, na ktorého opäť nadviazal Sebastian Vettel: “Je mi ľúto tímu, pretože viem, ako tvrdo každý jeden jeho člen pracuje. Pre všetkých je to ťažká situácia, ale môžeme sa z nej dostať len tak, že budeme ťahať za jeden povraz.”

Sebastiana Vettela po pretekoch v Maďarsku potešila jedna novina, a tou je zaradenie Veľkej ceny Eifelu do kalendára pre rok 2020. Na Nürburgringu sa jazdilo naposledy v roku 2013, kedy vyhral práve nemecký pretekár, ktorý v spomínanej sezóne získal svoj štvrtý majstrovský titul.

“Dokonca aj ja som bol prekvapený!” zasmial sa Vettel. “Neviem, či to viete, ale tejto oblasti sa hovorí aj nemecká Sibír. Žasol by som, keby v týchto pretekoch nezohralo počasie kľúčovú úlohu. V týchto častiach môže byť v októbri teplota kdekoľvek medzi dvadsiatimi stupňami a nulou. Budú to zaujímavé preteky.”