logo F1online.sk

Ferrari potvrdilo, že zvažuje vstup do IndyCar

Múzeum Ferrari
© Scuderia Ferrari Press Office
Marek Hlavatý
Marek Hlavatý15. 5. 2020

Šéf Scuderie, Mattia Binotto, potvrdil, že v Maranelle zvažujú vstup do série IndyCar. Talianska stajňa by sa mohla objaviť na amerických okruhoch najskôr v sezóne 2022.

Iniciatíva prišla od Maria Andrettiho, majstra sveta Formuly 1 z roku 1978 a v súčasnosti ambasádora okruhu COTA v americkom Austine, ako reakcia na zavedenie rozpočtového stropu pre tímy F1.

Ako Binotto spomenul v rozhovore pre SkySport Italia, Ferrari hľadá zaujímavú výzvu v podobe šampionátu, v ktorom bude možné zamestnať ľudí, ktorí by inak prišli o prácu v Scuderii v dôsledku obmedzeného rozpočtu. Okrem spomínaného amerického šampionátu v Maranelle zvažujú aj vstup do šampionátu cestných automobilov či vytrvalostných sérií. Stále častejšie sa skloňuje aj možnosť vstupu do WEC a vyzerá to tak, že práve spomínaná séria bude spolu s IndyCar patriť medzi hlavné alternatívy talianskej značky.

“Ferrari cíti zodpovednosť voči svojim zamestnancom a chceme si byť istí, že ich miesta budeme vedieť udržať aj v budúcnosti. Z tohto dôvodu sme začali vyhodnocovať rôzne programy. Môžem potvrdiť, že zvažujeme aj vstup do série IndyCar. V súčasnosti je to síce pomerne odlišná disciplína od tej našej (Formuly 1), ale s novými pravidlami, ktoré vstúpia do platnosti od sezóny 2022, by to nemuselo byť márne,” povedal Binotto.

Ďalej dodal: “Vo Ferrari sme zostavovali tím s ohľadom na rozpočet schválený minulý rok a jeho znižovanie, ktoré nás čaká, nás núti prehodnotiť rozdelenie zamestnancov, štruktúru a organizáciu.”

Talianom môže robiť vrásky na čele fakt, že v IndyCar pôsobí len jeden dodávateľ šasi – Dallara. Naopak, problémom série je dlhodobý nezáujem o dodávky motorov. Monoposty sú poháňané len agregátmi od Chevroletu, respektívne od Hondy. Tu sa vytvára priestor na kompromis, ktorý pre Ferrari vyznieva ako absolútny jackpot. Pokiaľ by prišli s ponukou na dodávku motorov, nie je vylúčené, že by vedenie seriálu mohlo súhlasiť aj s diverzifikáciou šasi. Tým pádom by značka mohla pretekať prakticky s kompletne továrenským autom.

Zatiaľ však treba priznať, že sa jedná len o špekulácie, nakoľko IndyCar o spomínanej alternatíve nateraz mlčí. Naposledy sa značka Ferrari spomínala v súvislosti s pretekaním v sérii IndyCar pred 34 rokmi, keď bol verejnosti predstavený monopost Ferrari 637, no akcie na trati sa nikdy nedočkal. Vyjde to talianskej stajni teraz?

S informáciou prišiel portál motorsport.com.