logo F1online.sk

Russella teší, že z obráteného štartového roštu zišlo: Vyzeral by som ako idiot

George Russell
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2020

Jednou z top tém predsezónneho obdobia sa stali kvalifikačné preteky s obráteným štartovým roštom. Proti bol ale Mercedes, ktorý dal celému nápadu stopku. George Russell si vraj aj vydýchol, že sa jazdí podľa štandardného víkendového formátu, hoci práve Williams by do kvalifikačných pretekov vyštartoval medzi prvými.

Podľa pozmeneného formátu víkendu sa mali v sobotu namiesto kvalifikácie uskutočniť polhodinové kvalifikačné preteky. Do nich by piloti vyštartovali v opačnom poradí šampionátu. Nuž a keďže George Russell je v šampionáte posledný, s veľkou pravdepodobnosťou by na štarte kvalifikačných pretekov na Veľkú cenu 70. výročia F1 stál na prvej priečke.

“Keďže sedím v najpomalšom aute, niekto by si mohol pomyslieť, že budem chcieť preteky s obráteným štartovým roštom. V skutočnosti je to presne naopak,” vyhlásil George Russell. “Obrátený štartový rošt by som chcel v prípade, keby som sedel v najrýchlejšom aute, pretože by som vďaka tomu vyzeral ako hrdina, keď by som si razil cestu štartovým poľom a všetkých predbiehal prichádzajúc z takej diaľky.”

“No keďže ja som v najpomalšom aute v štartovom poli, bol by som veľmi ľahký cieľ. Vyzeral by som ako idiot. V skutočnosti som veľmi rád, že nemáme tieto preteky s obráteným poradím,” zhodnotil mladík Williamsu, podľa ktorého je takýto formát “príliš umelý”.

Podľa britského pretekára má víkendový formát s obráteným štartovým roštom svoje opodstatnenie v nižších sériách. Piloti jazdia na rovnakých monopostoch a učia sa pretekárskemu kumštu. Na druhej strane ani v F2 či F3 to nie je úplne ideálne.

“V týchto šampionátoch to je troch neférové, keď niektorý pilot vyhrá tri preteky v sezóne, no sú to tieto šprintové, aj to len preto, že mu to dobre vypálilo,” zamyslel sa Russell. “Na niekoľkých podujatiach skončil na siedmom alebo ôsmom mieste, vďaka čomu sa ocitol v Monaku (na šprintových pretekoch) v prvom rade. Vyštartuje a preteky vyhrá. To sa vám ešte dlho udrží v pamäti, keď pilot, ktorý skončí, povedzme, na druhom alebo treťom mieste a oveľa viac si zaslúži to víťazstvo v Monaku, si tú radosť neužije.”

Súvisiace články