Deň a noc. Russell neveril svojmu tempu, keď predbehol Hadjara


Keby sa McLaren svojou strategickou chybou nepostaral o zaujímavú šou, sledovali by sme jednu zo suverénne najnudnejších veľkých cien v novodobej histórii. V kokpite sa nudil aj George Russell, ktorý rovnako ako väčšina štartového poľa len nasledoval monoposty pred sebou. Zostal však šokovaný, keď zistil, akú mal vlastne rýchlosť v rukáve.
Fanúšikovia MotoGP si VC Kataru zvyknú pochvaľovať, keďže okruh je vhodný na napínavé súboje, ktoré sa tiahnu niekoľko zákrut po sebe. To však ani zďaleka neplatí vo Formule 1. Po počiatočnom premiešaní sme sledovali krúženie prakticky bez zmeny poradia. To sa menilo len počas pitstopov či po jazdeckých chybách.
“Predbiehanie bolo jednoducho nemožné. Celé preteky som bol zaseknutý za Fernandom a Hadjarom,” skonštatoval George Russell, ktorý po piatku vyzýval na predĺženie DRS zón, no v padoku sa nenašla dostatočná podpora.
Pilot Mercedesu si celé preteky myslel, že má hrozné tempo, ktoré bolo porovnateľné s rýchlosťou Alonsa a Hadjara. “Nemyslel som si, že som o toľko rýchlejší ako oni, pretože som sa nevedel ani len udržať v ich DRS. Keď však Hadjar dostal defekt, v posledných troch kolách som bol zrazu o sekundu na kolo rýchlejší.”
“Boli sme najrýchlejší na trati, a to výrazne. Bolo to neuveriteľné,” nemohol uveriť vlastným očiam pri pohľade na dosahované časy. “Je to škoda, o všetkom rozhodol štart, samozrejme, aj safety car v siedmom kole. Taký scenár by ste nenapísali, keby ste chceli.”
Najdôležitejšie tak bolo prvé kolo pretekov. “Jedno miesto som stratil v prvej zákrute a potom…” pokrútil hlavou naznačujúc, že sa to ani nedá komentovať. “Bolo to skrátka zlé. Na vnútrajšku skrátka nie je grip. Lando stratil pozíciu, ja som stratil pozíciu. Chybu som spravil aj v druhej zákrute. Keď sa na to pozerám realisticky, mal som šťastie, že som sa dostal pred Fernanda a mal som šťastie, že som predbehol Isacka. Carlos mal dnes bezchybné preteky…”
“Toto bol jeden z tých nanič dní,” uzavrel nedeľu v Katare.







