logo F1online.sk

Mercedes sa chce v Barcelone zlepšiť: Ešte je o čo hrať

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala17. 5. 2022

Kolotoč Formuly 1 sa už presúva na barcelonský okruh Catalunya. Mnohé tímy si od blížiaceho sa víkendu sľubujú veľa, no azda najväčšiu nádej v očiach má Mercedes, ktorý bude môcť porovnať dáta z predsezónnych testov s aktuálnymi. Toto Wolff verí, že technické oddelenie konečne príde problémom na koreň.

Lewis Hamilton a George Russell ešte stále bojujú s neposlušným monopostom W13, ktorý sa od áut súperov líši tým, že neposkakuje len na rovinkách, ale dokonca i v zákrutách, kde znižuje sebadôveru jazdcov. Prvým krokom k lepším výsledkom by tak nemuselo byť ani úplné odstránenie poskakovania, postačí, ak sa ho inžinierom podarí limitovať na rovinky.

Vzpruhou pre celý tím sú aj prvé dva piatkové tréning v Miami. “Počas piatkového tréningu monopost ukázal záblesky svojho skutočného potenciálu,” teší sa Toto Wolff. “Pokračovali sme v experimentovaní s nastaveniami, nasadili sme nejaké nové komponenty, ktoré nám poskytli isté odpovede a indície, ktorým smerom sa vydať.”

Mercedes mal necelé dva týždne na to, aby tieto dáta preskúmal odpredu-odzadu. Všetci veria, že v nich objavia dôvod, prečo v piatok všetko fungovalo a v sobotu prakticky nič, no aj keby sa to hneď nepodarilo, Barcelona ponúkne tímu ďalšie informácie.

Pre tím bude zaujímavé najmä porovnať pôvodnú širšiu verziu bočníc z predsezónnych testov s extrémne úzkou. “V továrňach sa veľmi tvrdo pracovalo na tom, aby sme rozpitvali dáta z Miami a na základe nich sa v Barcelone zlepšili.”

“A keďže sme tu jazdili aj počas zimy, hoci s autom, ktoré sa odvtedy výrazne zmenilo, bude to fajn miesto na koreláciu dát aktuálneho monopostu. Dúfame, že spravíme ďalší krok vpred,” neopúšťa Wolffa optimizmus. Barcelona je ako testovacie podujatie dokonalé, čo Mercedesu len pomôže. “Táto trať je veľmi komplexná, preverí každý aspekt auta.”

“Ak by som to mal povedať basketbalovým žargónom, do Barcelony prichádzame na konci prvej štvrtiny. Vieme, že akonáhle prekonvertujeme naše zistenia do výkonu na trati, tak ešte stále bude o čo hrať,” doplnil rakúsky biznismen.