Haug: Leclerc zatiaľ rozhodne nie je lepší než Vettel | Magazín F1 - F1online.sk

Haug: Leclerc zatiaľ rozhodne nie je lepší než Vettel

Sebastian Vettel pred Charlesom Leclercom
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Charles Leclerc vlani narobil Sebastianovi Vettelovi nemalé problémy. Na Nemca ako ostrieľaného vodcu tímu doliehal veľký tlak, ktorý ale tento rok do značnej miery opadol. Na jednej strane kvôli tomu, že s ním Ferrari odmietlo predĺžiť zmluvu, nuž a na druhej aj kvôli slabučkému monopostu SF1000, od ktorého už nik nečaká víťazstvá. Podľa Norberta Hauga sa tento rok ukazuje, že Leclerc nie je lepší ako štvornásobný majster sveta, keď naňho nič netlačí.

Leclerc má na konte o deväť bodov viac ako Vettel, no do veľkej miery za to vďačí šťastene na Veľkej cene Rakúska. Mnoho pilotov povypadávalo a iní podostávali tresty. Monačanovi pomohli aj výjazdy bezpečnostného vozidla. Vettel sa počas prvého víkendu skutočne trápil. Veci sa zmenili o týždeň neskôr, no kolízia v tretej zákrute zastavila postup oboch jazdcov. Nuž a v Rakúsku Vettel vyťažil zo svojich skúseností.

“Leclerc rozhodne nebol v posledných pár pretekoch o nič lepší. Sebastian sa vie postaviť a byť s ním aspoň na jednej úrovni,” tvrdí Norbert Haug, bývalý šéf Mercedes-Benz Motorsport, pre Sky. “Keď využije ponúknuté príležitosti, tak vie byť na trati naozaj dobrý.”

“Pre červených to bude ťažké. Vždy sa však vyskytnú aj neštandardné preteky, takže bude treba byť pripravený, ak Mercedes zlyhá. Ale pokiaľ mi pamäť slúži, dominancia Mercedesu ešte nikdy nebola taká zrejmá.”

“Sebastian však maximálne využil príležitosť. Po trinástich kolách strácal na lídra 32 sekúnd. Ako sám hovorí, bola to iná liga. A to sa nezmení,” myslí si Haug, ktorý sa obáva, či by prípadné zakopnutie Mercedesu dokázala Scuderia vôbec využiť.

V Maďarsku to tak vraj nevyzeralo. “Ferrari na to nejde veľmi dobre. Videl som Leclercov nezmyselný súboj so Sebastianom Vettelom v Maďarsku. Každá desatinka sekundy, ktorú stratíte v súboji s tímovým kolegom, vás niečo stojí, keď ste na šiestom alebo siedmom mieste a na inej stratégii. Vtedy by mal zasiahnuť šéf tímu a jasne povedať, ako to má na trati vyzerať.”

Haug naráža na situáciu z úvodu pretekov, keď sa Leclerc trápil na opotrebovaných softoch. Za ním sa rýchlo vytvoril vláčik a ako jeho rušňovodič sa veľmi aktívne bránil proti útokom zozadu. Problémom je, že aj proti útokom Sebastiana Vettela na lepšej zmesi.

“Keby súperili o prvé a druhé miesto, nechal by som im viac priestoru. Keď ale bojujú o tých pár bodíkov, z ktorých každý jeden je veľmi dôležitý, tak by nemali prísť ani o desatinu sekundy v súboji s kolegom.” Haug za toto neviní len Binotta, ktorý nebuchol po stole, ale z istej časti aj Leclerca: “V každom prípade je táto mladá, vychvaľovaná superhviezda — Leclerc — veľmi dobrým jazdcom. K extrémne dobrému jazdcovi však patrí aj takéto správanie…”

Scuderia Ferrari Press Office

Haug sa následne zamyslel nad budúcnosťou Sebastiana Vettela. Bolo by vraj “fajn”, keby z koketovania nemeckého pretekára s budúcim Aston Martinom bolo niečo viac. Na druhej strane si však uvedomuje, že aby z toho niečo bolo, o sedačku by musel prísť Sergio Pérez.

“Vyzerá to ako veľmi drahý ťah. Ak Pérez odíde, odídu s ním aj peniaze od sponzorov, ktoré so sebou prináša. A dostal by tiež kompenzáciu. Neviem presne do detailov, čo sa chystá, ale určite Sebastianovi želám, aby pokračoval. Racing Point sa uberá správnym smerom. Čo dali títo páni dokopy a čo v prvých pretekoch dosiahli, si zaslúži rešpekt. Sú ozajstnou druhou silou za Mercedesom.”

Na paškál si vzal aj súperov Racing Pointu: “A všetky tie náreky, podľa ktorých majú minuloročný Mercedes, mi nepripadajú veľmi športové. Nie je to minuloročný Mercedes. FIA to dokáže. Je to šikovný projekt, ktorý vznikol za zlomok peňazí Ferrari. S motorom Mercedesu, ich prevodovkou a časťami zavesenia — to všetko je povolené. Oni to len spravili veľmi šikovne. Myslím si, že je všetko v poriadku.”

“A ak niečo nie je, FIA to objaví. Nuž a dúfajme, že to aj zverejní,” potmehúdsky dodáva Haug. “Na rozdiel od prípadu Ferrari, kedy ani neoznámili, v čom bola chyba…”

Možno vás zaujme

Komentáre