Marko: Neuveriteľné, Leclerc má také šťastie ako Hamilton
Max Verstappen a Sergio Pérez odchádzali z Austrálie ako jasne porazení. Hneď o dva týždne neskôr však ukázali, že sa vedia rýchlo vrátiť na koňa. Scuderiu Ferrari zdolali na celej čiare — Verstappen si z Imoly odniesol maximálny možný počet bodov, Sergio Pérez mu zas zdatne sekundoval na druhom mieste. A mohlo to byť ešte o trochu lepšie, keby Leclerc nemal “toľko šťastia ako Hamilton”.
Osem bodov za šprint, 26 za víťazstvo a najrýchlejšie kolo pretekov. Maxovi Verstappenovi sa podarilo skresať Leclercov náskok na čele šampionátu zo 46 na ľahšie dostihnuteľných 27 bodov. Avšak, bodový deficit mohol byť ešte menší, keby pri Leclercovi nestáli všetci svätí a po náraze do bariéry si nezničil len predné krídlo.
Športového poradcu Red Bullu Helmuta Marka neprekvapilo ani to, že po náraze Leclerc pokračoval s rovnakým sebavedomím ako dovtedy. “To sa stalo už v piatkovom tréningu, keď sa v ňom roztočil. On má toľko šťastia ako Hamilton, je to neuveriteľné. Narazí a hneď môže pokračovať. Ale to je v poriadku.”
Pri Markových slovách si mnohí vybavia minuloročné preteky v Imole, keď Lewisovi Hamiltonovi po chybe začali maršáli ukazovať modré vlajky, no vďaka nehode jeho vtedajšieho tímového kolegu Valtteriho Bottasa s Georgeom Russellom sa mohol vrátiť do prvého kola a nakoniec skončiť na pódiu.
Šťastena má rada toho, kto má rýchle auto. O tejto pravde sa v minulosti presvedčili už mnohí a ak sa Leclercovi takto darí, je to i zásluha tímu. Ferrari postavilo vynikajúci monopost, na margo ktorého Helmut Marko ešte pred pretekmi v Imole poznamenal, že ani nepotrebuje balík vylepšení.
Red Bullu sa však zišiel. Býci sa ho rozhodli nasadiť i napriek tomu, že v piatok mali len jeden voľný tréning na jeho otestovanie a nastavenie monopostu. Podľa Marka to bolo kľúčové. “Rozhodujúcim faktorom bola naša odvaha nasadiť novinky aj napriek jedinému tréningu. Všetko fungovalo, čo je aj dôvod, prečo bol na pódiu náš aerodynamik.”
Max Verstappen bol pri hodnoteniach o čosi opatrnejší a netrúfol si jednoznačne odpovedať, či práve tieto novinky naklonili misky váh na stranu Red Bullu. “Ťažko povedať, pretože podmienky sa menili celý víkend. Je preto náročné vyčísliť, koľko vám toho novinky priniesli, ale podľa mňa už teraz fungovali celkom dobre. Veci sme mali o trochu viac pod kontrolou než v Austrálii, to je niekedy možno ešte dôležitejšie ako vylepšenia.”
Red Bully kontrolovali preteky najmä vďaka skvelému štartu. Už v prvej zákrute sa usadili na prvých dvoch priečkach, čo bol dosť veľký kontrast so sobotou. V šprinte sa Leclercovi podarilo dostať cez Verstappena.
“V sobotu sa ukázala jedna slabina v našom softvéri. V nedeľu bolo všetko optimálne a myslím, že aj počas pitstopov sme boli najrýchlejší. Všetko šlo hladko, viac sa spraviť nedalo,” usmieval sa Marko. “V skutočnosti to boli nudné preteky, ale aj dosť vypäté. Max mal ľahkú veľkú cenu a Pérez odviedol svoje maximum. Po Melbourne sme dokázali správne odpovedať.”
Celá továreň v Milton Keynes môže opäť začať pomýšľať na majstrovský titul, tentoraz pokojne aj na oba. “Nám bolo jasné, že ešte stále je ten boj otvorený, no je to veľmi tesné. Ferrari je veľmi dobré, a preto musíme pracovať naplno. A v prvom rade máme dvoch veľmi silných jazdcov. Pérez len silnie, čo nám do budúcna pridáva na optimizme.”