Potrebujeme vyriešiť drobenie gúm, zdôrazňuje Leclerc | Magazín F1 - F1online.sk

Potrebujeme vyriešiť drobenie gúm, zdôrazňuje Leclerc

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Takmer celý šprint v Imole mal pod palcom Charles Leclerc, no nanešťastie zrovna v tom najdôležitejšom momente spadol na druhú priečku. V nedeľu sa bude chcieť Maxovi Verstappenovi revanšovať. Monačan verí, že sa mu to môže podariť, ak Ferrari zistí, ako vyriešiť problémy s drobením pneumatík, ktoré ho postihli dnes.

Max Verstappen v šprinte ukázal takú rýchlosť, že keby na štarte neprišiel o pozíciu v Leclercov prospech, zrejme by do cieľa dorazil ako neohrozený víťaz. V prvej polovici pretekov sa mu síce nedarilo dostatočne priblížiť Ferrari, no čím boli pneumatiky na monoposte F1-75 opotrebovanejšie, tým to bolo preňho jednoduchšie.

V úplnom závere býci zapli forsáž a obhajca titulu si prinavrátil pozíciu zo štartu predbiehacím manévrom v nájazde do šikany Tamburello. Leclerc už odpovedať nedokázal. Pre domácu stajňu z približne 90 kilometrov vzdialeného Maranella to pred nedeľou symbolizovalo dvihnutý varovný prst.

“Mal som veľmi dobrý štart, do prvej zákruty sme nešli ani bok po boku. Odvtedy som sa mohol koncentrovať na svoje vlastné preteky,” uviedol po šprinte Charles Leclerc. “Na začiatku som sa pokúsil na to zatlačiť, aby som si vypracoval nejaký náskok a Max nebol v DRS. Vedel som, že keby sa mu ho podarilo získať, bol by som zraniteľný.”

Monačanovi sa nepodarilo ujsť a navyše si zničil pneumatiky. “Neskôr v pretekoch som za to zaplatil, keď sa mi začali drobiť. Posledné dve až tri kolá sme sa naozaj vytrápili. A mal som pocit, že on mal niečo skryté v rukáve a ukázal to až na konci pretekov, keď sa lámal chlieb.”

Inžinieri sa teraz budú musieť zahĺbiť do dát a zistiť, či vedia niečo spraviť inak a minimalizovať drobenie pneumatík. Ak by sa takýto “liek”, ako ho Leclerc nazýva, podarilo nájsť, v nedeľu by vraj mohol zabojovať o víťazstvo aj bez nutnosti spoliehať sa na DRS.

“Myslím si, že rýchlostne sme na tom podobne,” porovnáva Red Bull a Ferrari. “Nakoniec rozhodla tá fáza drobenia, ktorou som si musel prejsť. Ak sa nám to do zajtra podarí odstrániť, som si istý, že budeme bojovať o víťazstvo. Ak nie, bude to o čosi náročnejšie.”

A možnože ten liek na drobenie ani nebude treba hľadať. Nie je totiž isté, že v nedeľu bude výhodnejšie obuť na štarte mäkké pneumatiky. “Myslím si, že dnešné dáta nám zajtra pomôžu lepšie sa rozhodnúť. Zatiaľ si nie som istý tým, či si zvolíme tvrdšie gumy, ale pozrieme sa na údaje a vyberieme si správne.”