Verstappen kritizuje formát s piatkovými tlačovkami: Narobíme sa ešte viac | Magazín F1 - F1online.sk

Verstappen kritizuje formát s piatkovými tlačovkami: Narobíme sa ešte viac

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Formula 1 neustále hľadá spôsoby, ako do jedného ročníka vtesnať čoraz viac veľkých cien a zároveň nadmerne nezaťažovať personál jednotlivých stajní. Vedenie tak pred sezónou 2022 predstavilo nový formát súťažných víkendov, no podľa niektorých jazdcov tým docielilo presný opak toho, čo pôvodne zamýšľalo.

Počas predchádzajúcich rokov sme boli zvyknutí na to, že súťažný víkend sa začínal vo štvrtok mediálnym dňom a piatok patril len prvým dvom voľným tréningom. V tejto sezóne je to inak; oficiálne štvrtkové mediálne povinnosti sa presunuli na piatok; dopoludnie patrí médiám, popoludnie akcii na trati.

Na prvý pohľad by si človek povedal, že piloti si vďaka tomu ušetria jeden celý deň, no podľa Maxa Verstappena je to omyl. Platí totiž, že najmä väčšie stajne majú s médiami dohodnuté rozhovory, ktoré tak či tak prebehnú vo štvrtok.

“Ide tu hlavne o to, ako máme zorganizované tlačové konferencie a rôzne aktivity s médiami,” vysvetľoval Max Verstappen v piatok ráno. “Myslím si, že predtým to bolo lepšie, pretože naše štvrtky sú veľmi dlhé, aj keď už oficiálne nie sú pracovným dňom. V skutočnosti však máme vo štvrtok rovnako veľa alebo ešte viac práce, nuž a v piatok prichádzame na okruh skoro a tiež toho máme viac.”

“Prísť sem skôr nie je problém, ale celý deň sa vám natiahne. Keď máme viac pretekov, chceli by sme kratšie súťažné víkendy, no teraz máme viac pretekov a dlhšie víkendy, resp. viac dní strávime na trati a niečo robíme. Toto sa rozhodne musí zmeniť,” nalieha na vedenie efjednotky obhajca jazdeckého titulu.

Jednou z možností by bolo úplne zrušiť štvrtkové, resp. piatkové tlačovky, no v tomto prípade sa bavíme o extrémnom riešení. Max Verstappen uznáva, že rozhovory s médiami k tomu patria a nechce ich úplne odpísať. Namiesto toho navrhuje, aby boli mediálne povinnosti zorganizované efektívnejšie.

Dnes majú piloti relatívne dlhý mediálny program. Najskôr sa musia zúčastniť polhodinovej tlačovky — z nej polovicu smú odvysielať televízie, druhá polovica je určená píšucim novinárom —, nuž a po nej si to zamieria do mixzóny, kde ďalších približne 30 minút strávia rozhovormi s jednotlivými štábmi.

“Je jedno, či to máme vo štvrtok alebo v piatok, skôr tu ide o to, že máme tlačovku, potom ideme von a bavíme sa s jednotlivými médiami, ale všetky kladú presne rovnaké otázky,” posťažoval sa Verstappen. “My sa opakujeme v podstate šesť- alebo sedemkrát. Samozrejme, snažíte sa, aby to bolo zaujímavé a pokúšate sa povedať to inak, ale v konečnom dôsledku hovoríte to isté, no nie?”

Holanďan by najradšej videl jednu veľkú tlačovku, na ktorú by boli pozvaní všetci. Efektivita by sa zvýšila tým, že otázky by sa na nej neopakovali. “V iných športoch to funguje tak, že máte tlačovku, na ktorej postavíte vedľa seba veľa mikrofónov. Namiesto toho, aby ste každému štábu dovolili dve otázky, sa tých osem až desať otázok spýtajú naraz a všetci ich môžu odvysielať.”

“Podľa mňa je to efektívnejšie a lepšie pre všetkých. Nezáleží na tom, či máte zoradených 20 mikrofónov z rôznych médií, ale z jazdcov toho dostanete viac. Vieme totiž, že keď teraz vyjdeme von, budeme sa opakovať šesť- až osemkrát. Keď začínate, ste nadšení, ale keď pokračujete k ostatným, viete, že to bude nuda. Nie je to dobré pre nich ani pre nás. Vedeli by sme byť aj oveľa efektívnejší,” zamyslel sa pilot Red Bullu.

Rovnaká vec trápi aj Kevina Magnussena. Odpovedať na desať otázok, ak sa všetky podobajú ako vajce vajcu, je zbytočné aj otravné. “Ja mám problém s tým, že počas víkendu máme veľa rozhovorov, na ktorých však dostávame rovnaké otázky. Najskôr vás daná téma baví, vo štvrtok vás však zunuje, a to vás ešte čaká piatok. Je ťažké byť autentickým, keď 30-krát hovoríte to isté.”