Štatistiky a fakty po VC Maďarska 2020
Mercedes na Hungaroringu opäť dominoval a ich víťazná séria teší fanúšikov strieborných šípov aj z pohľadu štatistík. Za to tifosi majú aj po treťom podujatí tejto sezóny stále hlavu v smútku.
Prvé tri veľké ceny neponúkli dramatický boj o prvé miesto a jazdci Mercedesu ich s prehľadom vyhrali. Tri pole positions, tri víťazstvá v pretekoch a tak na čele konštruktérskeho poradia nazbieral Mercedes už dvakrát toľko bodov ako druhý Red Bull.
Zdá sa, že dominancia neprekáža Lewisovi Hamiltonovi. Šesťnásobný šampión sa ešte v roku 2013 sťažoval na hegemóniu Sebastiana Vettela a Red Bullu Racing – Brit vtedy vyjadril znepokojenie zo straty záujmu zo strany fanúšikov. Pozoruhodné je, že dnes sa nad niečím takým nepozastavuje.
Tohtoročný Hungaroring priniesol pozoruhodné zápisy do histórie a preto vám prinášame ďalší súhrn najzaujímavejších štatistík a faktov po Veľkej cene Maďarska 2020 tak, ako ich zosumarizoval Auto Motor und Sport.
- jazdci Mercedesu Lewis Hamilton a Valtteri Bottas sú jediní, ktorí v tejto sezóne absolvovali všetkých 212 kôl.
- Lewis Hamilton vyhral VC Maďarska už po ôsmy krát, čím vyrovnal rekord Michaela Schumachera v počte triumfov na jednej trati. Schumi nenašiel premožiteľa osem krát na francúzskej trati Magny-Cours.
- Hamilton vyhral na Hungaroringu tretí krát v rade. To sa doteraz nikomu nepodarilo.
- Hamilton zaznamenal v Maďarsku 86. víťazstvo v kariére. Ak Brit vyhrá aj nasledujúcich päť podujatí, môže na VC Toskánska na okruhu Mugello, ktorá bude pre Ferrari historicky 1000. veľká cena v F1, prekonať historický rekord Michaela Schumachera v počte víťazstiev (91).
- ak Lewis vyhrá v auguste tri zo štyroch naplánovaných veľkých cien, môže osláviť jubilejné 90. víťazstvo v Monze na VC Talianska. Rovnako ako Schumi v roku 2006.
- napriek ôsmim triumfom na Hungaroringu, Hamilton dokázal zajazdiť najrýchlejšie kolo pretekov až teraz.
- tak ako v Štajersku, aj v Maďarsku boli na pódiu Hamilton, Bottas a Verstappen. Títo chlapci to spoločne zvládli už sedemkrát.
- Max Verstappen jazdí s číslom 33. V tejto sezóne nazbieral 33 bodov a na Hungaroringu zaznamenal 33. pódium v kariére.
- Holanďan sa od Kanady 2018 dostal na pódium 21-krát. Jeho kolegovia z Red Bullu Racing (Ricciardo, Gasly a Albon) za túto dobu neprenikli medzi troch najlepších ani raz.
- Verstappen v Maďarsku viedol počas pretekov jedno kolo. Prekazil tak Hamiltonovi zisk siedmeho tzv. Grand Slamu. Ten pozostáva z pole position, víťazstva, najrýchlejšieho kola a vedenia vo všetkých kolách pretekov.
- Max jedným kolom vo vedení prekazil tiež sériu Mercedesu, ktorý viedol preteky 200 kôl v rade. Séria začala ešte v minulej sezóne a tak žiadny iný monopost nebol na čele pretekov už 245 dní.
- nebyť pitstopu navyše kvôli najrýchlejšiemu kolu pretekov, Hamilton by nadelil kolo všetkým mimo pódia.
- v tejto sezóne ešte nikto v kvalifikácii nemal stratu na Mercedes menšiu ako pol sekundy.
- Valtteri Bottas obsadil v tejto sezóne už všetky tri miesta na stupňoch víťazov.
- jazdci Renaultu skončili v každej veľkej cene na ôsmom mieste. Pre francúzsky tím je to maximum v doterajšom priebehu sezóny.
- prvýkrát od talianskej Monzy 2017 boli v prvých dvoch radoch na štarte monoposty s motorom Mercedes.
- obidve autá Williamsu prenikli do Q2 prvýkrát od VC Talianska 2018.
- piloti McLarenu zakaždým zaznamenali v tejto sezóne štartovacie pozície 3, 8 alebo 9.
- v predchádzajúcich dvoch maďarských podujatiach skončili jazdci Racing Pointu v Q1. Tento rok prenikli až do Q3.
- Lance Stroll druhýkrát v rade vyhral interný kvalifikačný súboj s kolegom Sergiom Pérezom. Pritom v sezóne 2019 porazil Mexičana iba tri razy.
- pre Strolla bolo tretie miesto v kvalifikácii jeho doterajšie kariérne maximum. V Taliansku 2017 síce štartoval druhý, ale v kvalifikácii obsadil štvrté miesto a až penalizácie ho dodatočne posunuli na druhú priečku na štartovom rošte.
- Pérez po štvrtýkrát v kariére štartoval zo štvrtého miesta. Naďalej je to jeho najlepší kvalifikačný výsledok.
- Na Hungaroringu sa Ferrari prvýkrát v sezóne dostalo v kvalifikácii do Q3 s oboma autami.
- Ferrari dosiahlo v Maďarsku ďalší debakel. Hamilton nadelil Vettelovi s Leclercom kolo a nebyť jeho extra pitstopu kvôli najrýchlejšiemu kolu pretekov, rozostup by bol ešte priepastnejší.
- mimochodom, Ferrari zaznamenalo pred rokom na Hungaroringu podobný neúspech. S viac ako minútovou stratou na víťazného Hamiltona sa iba tesne vyhli tomu, aby nedostali kolo. Pravdaže, vtedy to stačilo stále na solídne tretie a štvrté miesto v cieli.
- naposledy dostali jazdci Ferrari kolo v pretekoch v Brazílii 2019. Po ich vzájomnej kolízii síce preteky nedokončili, ale keďže sa udalosť udiala v 65. kole z celkového počtu 71, boli oficiálne klasifikovaní na 17. a 18. mieste so stratou šiestich kôl na víťaza.
- pred touto nešťastnou udalosťou dostali obaja piloti Ferrari kolo v pretekoch na pamätnej VC Veľkej Británie 2008 v Silverstone. Hamilton na McLarene rozdrvil v daždi konkurenciu a vtedajší piloti Ferrari Kimi Räkkönen a Felipe Massa na štvrtom a trinástom mieste stratili jedno resp. dve kolá.
- a rovnako neslávne sa „darilo“ jazdcom Ferrari aj v Španielsku 2011. Za suchých podmienok na okruhu Cataluyna prišiel Fernando Alonso do cieľa piaty s kolom straty na víťazného Sebastiana Vettela (Red Bull Racing). Felipe Massa síce preteky nedokončil pre poruchu prevodovky osem kôl pre koncom, ale v tom čase už za Vettelom zaostával o celé kolo.
- do histórie sa po nedeli zapísal Kimi Räkkönen. Fín dokončil preteky s poradovým číslom 246 a na čele historického poradia sa odpútal od Fernanda Alonsa. Ten videl šachovnicovú vlajku 245. krát v kariére. Tretí je Michael Schumacher a jeho 237 dojazdov do cieľa.
- Značky
- Maďarsko