logo F1online.skF1online.sk

Hungaroring dokončuje rekonštrukciu. Zmizla stará tribúna i budova boxov

Hungaroring, Maďarsko
© Hungaroring
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 6. 2025

Fanúšikovia v našich zemepisných šírkach poznajú okruh Hungaroring ako vlastnú dlaň. Toto miesto sa pre mnohých z nás stalo centrom prvého skutočného dotyku s Formulou 1. Tento okruh v priebehu posledného roka prešiel výraznou rekonštrukciou a ak sa tam chystáte v tomto roku, čakajú vás mnohé nové obrázky.

Veľká cena Maďarska už patrí medzi klasiky. Formula 1 tu preteká od roku 1986 a za celé tie desaťročia sa tu toho málo zmenilo. Usporiadanie okruhu prešlo pár zmenami a prvá výmena povrchu tu prebehla dobrých tridsať rokov po prvej Veľkej cene Maďarska v roku 1986.

Rozhodne sa nedá povedať, že by tunajší organizátori zanedbali svoje povinnosti. Hungaroring je skrátka jedinečný, ale aj tento okruh musí držať krok s dobou. Prakticky okamžite po minuloročnej pódiovej ceremónii začali na okruhu práce na rekonštrukcii. Tohtoročná Veľká cena Maďarska bude jubilejnou 40. a návštevníkov čakajú viaceré novinky.

„Nový padok, nové tribúny, nové podchody, Hungaroring sa mení na najmodernejšie podujatie F1 – práve včas na jubilejnú 40. Veľkú cenu Maďarska,“ píše portál Motorsport.com.

Maďarskí promotéri vo štvrtok ukázali svetu množstvo noviniek, ktoré vyrástli v areáli okruhu za posledný rok. Stará budova boxov a mediálne stredisko boli zbúrané a namiesto nich vyrástla úplne nová budova. Rovnaký osud postihol aj hlavnú tribúnu oproti boxom.

X/Hungaroring
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka
Aktuálna fotka

„Cieľom bolo odstrániť zastaranú infraštruktúru a nahradiť ju modernou a efektívne fungujúcou budovou boxov, ktorá spĺňa všetky profesionálne požiadavky moderného motoršportu,“ povedal generálny riaditeľ okruhu Zsolt Gyulay pre Motorsport.hu.

V novej budove sa nachádza 40 garáží – 36 pre tímy a 4 pre technické zabezpečenie –, pohostenie, VIP zóna, administratívne kancelárie, terasa na streche a sklady. Aj keď treba povedať, že k úplnému dokončeniu rekonštrukcie príde v apríli 2026 a nové mediálne stredisko stále nie je dokončené, tímy, hostia a novinári sa počas tohtoročných pretekov budú cítiť ako doma.

„Po Novom roku bude hlavná budova spĺňať všetky štandardy, nielen pre automobilové a motoristické podujatia, ale tiež konferencie a veľké zhromaždenia,“ vysvetlil Gyulay, ktorý dodal, že nové zariadenia „zatiaľ nie sú v prevádzke“ a „boli dokončené len zvonku“.

Padok a hlavná tribúna sú najnovšie spojené dvoma novými tunelmi, ale tie nebudú určené „bežným smrteľníkom“. Tí sa však môžu tešiť z novej a modernej tribúny s kapacitou 10-tisíc divákov. Tá je, podobne ako nová budova boxov, naďalej dominantou maďarského okruhu.

Pochválil sa aj maďarský minister športu Adam Schmidt, ktorý zdôraznil význam podujatia pre celé Maďarsko. Preteky sú podľa jeho nielen reklamou, ale tiež investíciou. „Veľká cena Maďarska sa stala integrálnou súčasťou nedávnej histórie krajiny. Prišla spolu s vetrom politických zmien a v priebehu desaťročí sa stala jedným z najmilovanejších podujatí,“ pýri sa pýchou Schmidt.

80 percent návštevníkov pretekov prichádza zo zahraničia, čo predstavuje nemalý impulz pre tunajšiu ekonomiku. „Hrubý domáci produkt vytvorený týmto podujatím presahuje 26 miliárd forintov (približne 64 miliónov eur, pozn. red.). A každý forint, ktorý vláda investovala do Hungaroringu, sa maďarskej ekonomike vrátil viac ako jedenapolnásobne,“ uviedol Schmidt.

Súvisiace články

Diskusia