V prvom maďarskom tréningu sa najbližšie k McLarenom dostal Charles Leclerc

Posledný prvý tréning pred letnou prestávkou patril Landovi Norrisovi a Oscarovi Piastrimu. Dvojica uprostred prvej hodiny jázd na Hungaroringu najskôr vystrašila konkurenciu, no napokon sa našiel aspoň niekto, kto sa dokázal priblížiť k jej časom. Charles Leclerc je zatiaľ najsilnejším súperom papájového tímu.
V úvode tréningu sa piloti už tradične rozbiehali na stredne tvrdých a tvrdých pneumatikách. Na kvalifikačné simulácie sme si chvíľu počkali, no keď prišli, súperom McLarenu musela naskočiť husia koža pri pohľade na náskok britskej stajne, ktorý sa vyšplhal nad hranicu siedmich desatín sekundy.
V ďalšom priebehu sa Charlesovi Leclercovi podarilo skresať svoje manko na dve desatiny, ale zvyšok štartového poľa nebol taký úspešný. Zatiaľ sa teda napĺňajú papierové predpoklady, že Hungaroring McLarenu vyhovuje; je totiž plný stredne rýchlych zákrut, v ktorých monopost MCL39 exceluje. Norrisa a Piastriho napokon delilo len 0,019 sekundy.
Štvrté miesto patrí Isackovi Hadjarovi zo stajne Racing Bulls. Mladý Francúz bol v úvodnom tréningu rýchlejší ako obaja jazdci materskej stajne. Max Verstappen skončil deviaty, Júki Cunoda dokonca sedemnásty.
Lewis Hamilton nabral stratu siedmich desatín na najrýchlejší McLaren, čo je mierne zlepšenie v porovnaní s tým, čo sme videli v úvode dnešného programu. Sedemnásobný majster sveta mal vtedy viac ako sekundovú stratu a zmätene sa pýtal inžiniera, kde stratil toľko času.
Ollie Bearman tesne porazil Kimiho Antonelliho a Georgea Russella v pomyselnom boji o šiestu priečku. Mercedesy sa cez víkend v Maďarsku vrátili k starému zadnému zaveseniu, keďže inžinieri chcú ešte pred letnou prestávkou zistiť, čo spôsobilo výkonnostný prepad, ktorý sme mali možnosť vidieť na posledných veľkých cenách.
Okrem spomínaného Maxa Verstappena sa v prvej desiatke objavil ešte Lance Stroll.
Do priebehu prvého tréningu nezasiahol Nico Hülkenberg, ktorého nahradil Paul Aron. Mladík však odjazdil len deväť kôl a následne odstavil svoj monopost v trinástej zákrute, keď sa mu na volante objavila výstražná kontrolka a inžinier mu prikázal zastaviť.
Voľno mal aj Fernando Alonso. Španiela trápi svalové zranenie v oblasti chrbta, ktorého príčinou má byť poskakovanie monopostu v Spa-Francorchamps. Keďže medzi jednotlivými veľkými cenami je len málo času na zotavenie, prvý tréning celkom vynechal. O jeho ďalšom osude sa bude rozhodovať pred druhým tréningom.

1. tréning - VC Maďarska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:16,052 | 26 | ||
2. | McLaren | 1:16,071 | +0,019 | 30 | |
3. | Ferrari | 1:16,269 | +0,217 | 28 | |
4. | Racing Bulls | 1:16,681 | +0,629 | 31 | |
5. | Ferrari | 1:16,734 | +0,682 | 28 | |
6. | Haas | 1:16,878 | +0,826 | 26 | |
7. | Mercedes | 1:16,880 | +0,828 | 26 | |
8. | Mercedes | 1:16,925 | +0,873 | 26 | |
9. | Red Bull | 1:16,940 | +0,888 | 25 | |
10. | Aston Martin | 1:16,958 | +0,906 | 25 | |
11. | Williams | 1:16,984 | +0,932 | 28 | |
12. | Haas | 1:17,004 | +0,952 | 26 | |
13. | Alpine | 1:17,123 | +1,071 | 27 | |
14. | Racing Bulls | 1:17,184 | +1,132 | 29 | |
15. | Williams | 1:17,195 | +1,143 | 31 | |
16. | Aston Martin | 1:17,269 | +1,217 | 26 | |
17. | Red Bull | 1:17,393 | +1,341 | 27 | |
18. | Alpine | 1:17,464 | +1,412 | 29 | |
19. | Stake | 1:17,652 | +1,600 | 17 | |
20. | Stake | 1:19,788 | +3,736 | 9 |