logo F1online.sk

Pérez v kvalifikácii o chlp predbehol Leclerca, Hamilton vypadol už v Q1

Sergio Pérez
© Twitter/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala26. 3. 2022

Red Bull dorovnal kvalifikačnú bilanciu s Ferrari na 1:1. Trochu prekvapivo však nie zásluhou Maxa Verstappena, ktorý tentoraz odštartuje až štvrtý. Pole position si namiesto neho vybojoval Sergio Pérez. Mexičanovi sa to podarilo prvýkrát v kariére.

Ukazuje sa, že tento rok rozhodujú aj tie najmenšie detaily. V dnešnej kvalifikačnej bitke, ktorú vyhral Sergio Pérez s časom 1:28,200, napokon rozhodlo len 25 tisícin sekundy. S pozíciou prvého porazeného sa musel uspokojiť Charles Leclerc, ktorý priznal, že celý deň sa snažil jazdiť opatrne a až v úplnom závere to rozbalil. Na Péreza to nestačilo, ale svojho kolegu Sainza porazil na tohtosezónne pomery jednoznačne — takmer o dve desatiny.

Maxovi Verstappenovi tretia časť nevyšla. Už pri prvom pokuse v Q3 hlásil, že nemá absolútne žiaden grip, a zrejme podobne bol na tom aj v závere. Holanďan trochu netradične stratil na kolegu tri priečky a 0,261 sekundy.

Piate miesto berie Esteban Ocon vďaka skvelému výkonu. O niečom takom však nemôžeme hovoriť v súvislosti s Mercedesmi. George Russell sa do Q3 prebojoval len s odretými ušami, a aj tam napokon stačil len na šieste miesto s takmer sekundovým mankom.

Katastrofálny deň má za sebou Lewis Hamilton. Jeho strane garáže dnes nevyšlo absolútne nič. V prvej časti kvalifikácie síce postupne zvyšoval svoje tempo, ale nestačilo to. Tri minútky pred koncom si do vysielačky povzdychol s tým, že sa veľmi nezlepšuje. V časovej tiesni už nestihol ani prezuť pneumatiky, a tak do posledného pokusu dal všetko. Vďaka tomu na moment poskočil na postupovú pätnástu priečku, no z nej ho v poslednej chvíli zhodil Lance Stroll.

Sedemnásobný majster sveta po kvalifikácii hovoril o tom, že s autom nebol spokojný, zadná časť ho vôbec neposlúchala. Pred nedeľou pouvažuje nad tým, že s inžiniermi úplne prekopú celý monopost a odštartuje z boxovej uličky.

V prvej desiatke máme ešte Fernanda Alonsa, Valtteriho Bottasa, Pierra Gaslyho a Kevina Magnussena na Haase. V celej TOP10 sme tak mali len jediný monopost poháňaný motormi Mercedesu. Náhoda?

McLareny zostali stáť tesne pred bránami Q3. Lando Norris sa po svojom kole ospravedlňoval mechanikom za to, že z auta nevyžmýkal úplne všetko. Podľa jeho vlastných slov sa dalo nájsť aj viac času — dokazuje to napokon aj fakt, že Ricciardo naňho stratil len desatinu.

Okruh v Džidde nám dnes potvrdil, že je nebezpečný, a to hneď v dvoch prípadoch. V Q1 sme mali červenú vlajku kvôli nehode Nicholasa Latifiho, ktorému ušla zadná časť auta. Kanaďan vrazil do bariéry, no našťastie sa mu nič vážnejšie nestalo.

Po chrbte nám prešiel mráz v druhej časti kvalifikácie, keď tvrdo havaroval Mick Schumacher. Monopost bol totálne zničený a réžia nám neponúkala ani žiadne opakované zábery, čo obyčajne neveští nič dobré. Napokon sme dostali správy, že Mick je pri vedomí a komunikuje, no lekári ho museli z auta vybrať spolu so sedadlom a previezť do lekárskeho centra. Tam lekári neodhalili žiadne zranenia, no mladíka čaká detailnejšia prehliadka v nemocnici. Držíme palce, aby nešlo o nič vážne.

V Q1 vypadávali len monoposty s motorom od Mercedesu — s výnimkou Júkiho Cunodu. Japonec totižto neodjazdil ani jedno merané kolo, keď ho tím stiahol z trate. Predbežné informácie hovorili o tom, že sa našiel problém na palivovom systéme. Netušíme, či to môže nejako súvisieť s problémami Red Bullu z Bahrajnu.

https://pbs.twimg.com/media/FOzFWOJXMAEsguu?format=jpg&name=medium