Shovlin varuje: Vypadnutie v Q1 sa môže zopakovať
Lewis Hamilton zažil na Veľkej cene Saudskej Arábie jeden z najhorších víkendov vôbec. Vypadnutie v Q1 bez toho, aby mal smolu, poruchu alebo havaroval, to sa mu nestalo od roku 2009. Jeho tím to pri hľadaní správneho nastavenia prestrelil, a tak sa pred sedemnásobného šampióna dostal aj Lance Stroll a uväznil ho už v Q1.
Na štart zo šestnásteho miesta nie je Lewis ani Mercedes zvyknutý. Už po skončení kvalifikácie označil Hamilton ako dôvod nesprávne nastavenie, čo stajňa z Brackley aj potvrdila. „Dôvodov je niekoľko, ale v zásade sa dá povedať, že autu zatiaľ nerozumieme tak, ako na konci sezóny,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin v tradičnom debrífingu Mercedesu na sociálnych sieťach. „Máme za sebou len dva preteky. Stále skúmame možnosti nastavenia v snahe nájsť cestu, ktorá nám poskytne najlepšiu výkonnosť.“
„Medzi piatkom a sobotou sme našli dobrý smer, ktorý Lewis vyskúšal v sobotnom treťom tréningu. Pred kvalifikáciou sme sa preto vydali o trochu ďalej týmto smerom, ale napokon to bolo až príliš ďaleko,“ hovorí Shovlin.
„Chýbal mu preto prítlak v zadnej časti monopostu a Džidda je mestský okruh, ktorý si vyžaduje množstvo sebadôvery, keďže je veľmi rýchly a múry sú veľmi blízko. Bez priľnavosti na zadnej náprave nemá jazdec takú sebadôveru. V konečnom dôsledku sme to teda trochu prehnali, ale bola to užitočná lekcia,“ dodal Shovlin.
Ten svoju odpoveď nezakončil práve optimisticky a varoval, že kým Mercedes rýchlo nenájde riešenie svojich problémov, podobná situácia sa môže kedykoľvek zopakovať. „V podstate je teraz problém skôr v tom, že naše auto nie je dostatočne rýchle. Pokým to perfektne neposkladáme, budeme čeliť takémuto riziku. Potrebujeme auto čo najskôr zrýchliť,“ povedal Shovlin.