Albon príde po kolízii so Strollom o tri miesta: Neľutujem, odkázal
Britsko-thajský pretekár Alex Albon sa pri svojom návrate po ročnej pauze zatiaľ uviedol veľmi dobre. Už pred štartom sezóny sme tušili, že jeho Williams FW44 nebude žiadna veľká sláva. To sa aj potvrdilo. V Džidde však Albon nemal ďaleko od bodovaných priečok a útočil na Lancea Strolla, no jeho pokus o predbehnutie skončil neslávne.
Nič to však nemení na tom, že Albon svojho nového tímového kolegu Nicholasa Latifiho priam demoluje. V Bahrajne mu v kvalifikácii nadelil deväť desatín, v Džidde Kanaďan havaroval a aj kvôli tomu bol napokon pomalší o asi 1,3 sekundy. Veľmi podobná pesnička je to aj v pretekovom tempe.
Aj s prispením niekoľkých vypadnutí sa Albon v Saudskej Arábii priblížil bodovanej desiatke. V záverečných kolách útočil na jedenásteho Lancea Strolla, no jeho útok do prvej zákruty dopadol neslávne a po vzájomnej kolízii museli obaja piloti odstúpiť.
„Bola to z jeho strany tvrdá defenzíva, ale to je v poriadku,“ povedal po pretekoch Albon, ktorý v tom čase ešte netušil, že komisári jeho manéver „ocenia“ penalizáciou straty troch miest na štarte Veľkej ceny Austrálie.
„Pokúsil som sa o manéver, ak mám byť úprimný, trápime sa s priľnavosťou a brzdenie nie je nijak skvelé, ale šiel som do toho. Mohli z toho byť nakoniec nejaké body, minimálne aspoň nádej na to, že by sme mohli niečo získať,“ povedal Albon.
„Svoj manéver teda neľutujem. Podľa mňa to bol pretekársky incident,“ dodal rodák z Londýna.
Ten v čase tohto rozhovoru netušil, že komisári mu za jeho bojovnosť naparia trest, ktorý bol podľa mnohých príliš prísny. Ani v prípade úspechu by z toho však body neboli. Na desiateho Lewisa Hamiltona by už nestačil.
Život s tohtoročným monopostom Williamsu však očividne nie je úplne najjednoduchší. Dokumentuje to aj doterajšie vystúpenie Latifiho.
„S autom je to zložité. Ak sa však dostane do toho správneho okna, je to dobré. Podľa mňa je náš monopost dobrý. V určitých momentoch, napríklad ako teraz na konci pretekov, je aj celkom rýchly. Snažíme sa však, aby bolo auto konzistentnejšie, pretože niekedy vie byť dosť nepredvídateľné,“ povedal Albon.