Na brzdy doplácame aj z pohľadu vývoja, priznáva Norris | Magazín F1 - F1online.sk

Na brzdy doplácame aj z pohľadu vývoja, priznáva Norris

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/McLaren MC

Pretrvávajúce problémy s brzdami spomaľujú McLaren nielen na trati, ale aj v továrni. Namiesto toho, aby sa inžinieri venovali vývoju nových súčiastok a zvyšovaniu výkonu monopostu, musia riešiť veci, ktoré majú ostatní už dávno škrtnuté ako hotové.

Aby ste mohli vyhrať či bodovať, v prvom rade musíte dokončiť preteky. S týmto heslom sa pustili do práce vo Wokingu. Prioritu dostali brzdy a ich chladenie. Prvé riešenia, ktoré by mali aspoň dočasne zmierniť problémy, sú vďaka tomu na svete.

Vďaka nim sa Landovi Norrisovi a Danielovi Ricciardovi podarilo pred týždňom odjazdiť celé preteky. To ich síce mierne potešilo, ale z biedy ich to určite nevytrhlo. Papájové monoposty totižto obsadili len štrnáste a pätnáste miesto.

Tak skoro sa ani situácia nezlepší, varuje Lando Norris vysvetľujúc, že najlepší inžinieri sa teraz zaoberajú brzdami. “Náš tím má veľmi rušno, plne sa koncentruje na túto misiu. Ona nám ukrojila množstvo zdrojov, aby sme mohli paralelne robiť aj iné veci. Samozrejme, to nás trochu oslabuje.”

“Na druhej strane si však myslím, že v továrni už chystáme nejaké súčiastky. Z toho dôvodu ešte nie sú pripravené, resp. na tejto trati nepredstavujú až taký obrovský krok vpred. Sme napríklad spokojní s tým, že tu používame zadné krídlo z Bahrajnu,” prezradil mladík, ktorý len nedávno predĺžil svoju zmluvu s McLarenom.

Viacero tímov si do Saudskej Arábie prinieslo nové zadné krídla, keďže maximálna rýchlosť na rovinkách bude v Džidde kľúčová. McLaren si bude musieť vystačiť s bahrajnskou verziou. Na miestnej trati by však na to nemusel až tak doplácať, keďže monopost MCL36 sa správa oveľa lepšie v rýchlych zákrutách, a ani tvrdých brzdných zón tu nie je tak veľa ako v Bahrajne.

V piatkových tréningoch sa aj zdalo, že McLaren našiel konkurencieschopnejšie nastavenia. Hoci jeho piloti okupovali posledné priečky v štatistike maximálnych rýchlostí, Lando Norris bol v druhom tréningu siedmym najrýchlejším pilotom.

Šéf tímu Andreas Seidl tvrdí, že pomocou je aj veľké množstvo gripu, ktoré ponúka asfalt v Džidde. “Mali sme slušný štart, dobrý tréning bez žiadnych veľkých problémov. Myslím, že všetci sme trochu prekvapení z toho, aká veľká je tu priľnavosť.”

“S autom sme nemali žiaden konkrétny problém a z pohľadu konkurencieschopnosti nám tento okruh vyhovuje o čosi viac, pretože sa viac blíži k tomu, čo sme videli v Barcelone. Nečakám žiadne veľké zázraky, jednoducho nám chýba prítlak. Dostať ho na úroveň našich súperov nie je také priamočiare,” skonštatoval 46-ročný Nemec.

Aj Lando Norris v piatok hovoril o tom, že McLarenu skrátka chýba grip. Otázka preto znie, či má McLaren MCL36 nejaký fundamentálny problém podobne ako Mercedes. “Ak mám byť úprimný, toto je stále súčasťou tvrdej práce, ktorú odvádzame doma,” vyhol sa úplne priamej odpovedi Andreas Seidl. “Jasne vidíme, že nemáme dostatok výkonu, nemáme dostatok gripu, čo je dôsledkom nedostatku mechanickej priľnavosti, ale aj prítlaku.”

“Doma v továrni zisťujeme, ako by sme čím skôr mohli zvýšiť výkon s novými komponentmi. Myslím, že auto funguje, nemáme žiaden konkrétny problém, keď sa započúvame do vyjadrení jazdcov ohľadom balansu. Máme dobrý základ, len nám chýba grip. Chce to čas, musíme byť trpezliví. Dôverujem však nášmu tímu doma a všetkej práci, ktorú odvádzame, že sa opäť dáme dokopy,” odkázal.