logo F1online.sk

McLaren sa manažovaním problémov pripravil o výkon

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl23. 3. 2022

Najhoršie úvodné preteky od roku 2017. Aj vtedy McLaren na úvodnom podujatí ročníka nebodoval a obrovsky sa trápil. Trápenie sa napokon prenieslo do celej sezóny. Bude to tak aj v roku 2022?

Britský tím priniesol do Bahrajnu upravené brzdové kanáliky s cieľom odstrániť prehrievanie bŕzd a problémy so spoľahlivosťou.

Po trinástom a osemnástom mieste v kvalifikácii sa očakávali ťažké preteky. Snáď ani tie najhoršie sny predstaviteľov stajne z Wokingu však nehovorili o tom, že McLaren bude bojovať na úplnom chvoste.

„Nedeľa bola pokračovaním výziev a problémov, ktorým sme čelili celý víkend. Očakávali sme ťažké preteky. Museli sme počas nich manažovať viacero parametrov, čo nás stálo dodatočný výkon. Nikdy sme neboli v pozícii, z ktorej bolo možné sa reálne posunúť dopredu,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.

Lando Norris a Daniel Ricciardo začali ako jediní na strednej zmesi pneumatík. Ani táto strategická voľba nebola príliš úspešná. „Voľba pneumatík na štart nás stála viac než sme predpokladali. Bolo veľmi ťažké dostať pneumatiky do správneho teplotného okna. Keď sme sa potom dostávali do bodu, kedy sme mohli mať výhodu oproti jazdcom štartujúcim na mäkkej zmesi, tak nám skrátka chýbal výkon a grip,“ povzdychol si Andreas Seidl.

Monopost MCL36 sa výrazne trápi v pomalých zákrutách a okruh v Bahrajne doslova vyzliekol donaha jeho slabé stránky. Najbližšia trať v Saudskej Arábii má odlišnú charakteristiku než tá v Bahrajne a prináša viacero rýchlych zákrut.

„Po tom, čo sme s novými autami jazdili len na dvoch tratiach, je s ďalším okruhom vždy spojená určitá neistota. Snažíme sa pripraviť čo najlepšie a veľa pracujeme na simulátore. Čiže zhruba vieme, čo očakávať,“ skonštatoval 46-ročný Nemec.

Ťažké chvíle prežívajú fanúšikovia McLarenu a určite aj samotní jazdci. Lando Norris sa po fantastickej minulej sezóne musí minimálne v úvode tej novej zmieriť s bojmi hlboko v druhej polovici štartového poľa a mimo bodov.

„Frustrácia Daniela i Landa je absolútne pochopiteľná. Obaja si zaslúžia oveľa konkurencieschopnejšie auto. Rovnako chápu, že sú súčasťou tímu. Je veľmi dôležité, aby aj oni pomohli mne a tímu prekonať toto náročné obdobie. Som absolútne presvedčený, že aj Daniel s Landom dokážu bolesť a sklamanie prepnúť do zanietenia a koncentrácie, aby sme sa ako tím dostali z tejto situácie čo najrýchlejšie ako to bude možné,“ uzavrel Andreas Seidl.