logo F1online.sk

Ricciardo bral preteky ako testovaciu jazdu, sezónu však neodpisuje

Daniel Ricciardo
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl22. 3. 2022

Veľmi trpký vstup do novej éry zažil aj Daniel Ricciardo. Ak Austrálčan veril, že nová sezóna bude lepšia než tá predchádzajúca, tak minimálne jej úvod tomu vôbec nenasvedčuje.

Kým v minulom ročníku Daniel jazdecky nestíhal na Landa Norrisa, v Bahrajne jazdili McLareny veľmi blízko pri sebe. Avšak s tým problémom, že okupovali priečky na úplnom chvoste štartového poľa. Ricciardo napokon zdolal Norrisa a skončil štrnásty, no v cieli nemal dôvod na úsmev.

„Už pri štarte zozadu sme vedeli, že nás čaká veľmi dlhé popoludnie. Som rád, že sme aspoň absolvovali celú vzdialenosť pretekov, pre mňa to bolo prvýkrát v tomto roku. Vyskúšal som si všetky tri zmesi pneumatík. Boli aj miesta, kde sa mi auto zdalo celkom dobré. Celkovo však máme určite viac slabín než silných stránok,“ povedal Daniel Ricciardo, ktorý pomenoval, v čom MCL36 z jazdeckého pohľadu najviac zaostáva a kde najviac trpí.

„Bolo veľmi ťažké urobiť nejaký progres z posledného miesta. Cítil som ťažkosti pri predbiehaní. Je jasné, že nám chýba aj maximálna rýchlosť na rovinke, no nechcem poukazovať len na výkon. Je tu aj odpor auta a ďalšie veci, kvôli ktorým strácame na ostatných,“ skonštatoval osemnásobný víťaz pretekov, ktorý však ešte neodpisuje nový monopost McLarenu.

Našiel na ňom aj nejaké pozitíva. „Nemyslím si, že by auto bolo absolútne mimo, čo sa týka balansu. Len nám chýba celkový grip. Stále si z toho môžeme vziať nejaké pozitíva. Kľúčom je prítlak, ktorý momentálne nemáme. Ak sa nám ho podarí nájsť, prenesie sa to do solídneho auta. Momentálne však na tímy z čela strácame.“

Momentálne to nevieme potvrdiť, no je možné, že výkon McLarenu súvisel aj so skutočnosťou, že tím sa zameral predovšetkým na to, aby monoposty prišli do cieľa. Britskú stajňu totiž v testoch trápili problémy s prehrievaním bŕzd, ktoré znemožňovali dlhšie stinty. Otázkou teda je, do akej miery museli pri nastaveniach obetovať výkon v prospech spoľahlivosti.

 „Preteky som sa snažil brať skôr ako testovaciu jazdu. Cieľom bolo čo najviac sa v každom kole naučiť a dať spätnú väzbu tímu pri riešení našich problémov,“ skonštatoval Daniel Ricciardo.

Výkonný riaditeľ tímu Zak Brown už prostredníctvom sociálnej siete adresoval emotívny odkaz sklamaným fanúšikom McLarenu. V nedeľu večer sa k nemu pridal aj šéf tímu Andreas Seidl.

„V pretekoch pokračovali naše problémy, ktorým momentálne čelíme. Museli sme manažovať množstvo rozličných parametrov, a to nám neumožnilo byť konkurencieschopní. Pre každého z nás vrátane fanúšikov to bola bolestivá skúsenosť. Do detailov analyzujeme, prečo nie sme konkurencieschopní a tvrdo pracujeme na tom, aby sme čím skôr, ako to bude možné, priniesli viac výkonu. Snáď nám aspoň pomôžu poznatky z týchto pretekov, aby sme boli o týždeň v lepšej pozícii,“ vyhlásil Andreas Seidl.