Isolu početné prebrzdenia neprekvapili: S týmito gumami treba jazdiť inak | Magazín F1 - F1online.sk

Isolu početné prebrzdenia neprekvapili: S týmito gumami treba jazdiť inak

fotka k článku undefined
zdroj: Mercedes

S novou generáciou monopostov sa očakávala nutnosť vykonať početné zmeny aj po jazdeckej stránke. Novým autám treba prispôsobiť aj jazdný štýl a na mnohé si treba zvyknúť. Do Formuly 1 však zavítali aj celkom odlišné pneumatiky. V celom tom hurhaji je tak ťažké oddeliť, ktoré vlastnosti treba pripísať na vrub monopostom a ktoré na vrub pneumatikám. Šéf Pirelli pre motoršport Mario Isola vysvetlil viaceré nuansy pokiaľ ide o nové gumy.

Táto nová generácia pneumatík sa vyznačuje omnoho vyššou tuhosťou a tiež väčšou styčnou plochou s asfaltom. Počas doterajšieho priebehu predsezónnych testov sme videli dosť veľa nedotáčavosti i časté prebrzdenie predných pneumatík. Podľa Isolu sa to aj očakávalo.

„Tieto gumy sú odlišné, a tak s nimi treba aj treba odlišne jazdiť,“ povedal pre F1 TV. „Pravdepodobne treba trakciu pneumatík viac využívať v priamom smere v rýchlych zákrutách než v pozdĺžnom pri zatáčaní do pomalých zákrut. Dôvodom sú charakteristiky zadných pneumatík. Verím, že jazdci sa dokážu adaptovať celkom rýchlo.“

„Balans medzi vysokorýchlostnými a pomalými zákrutami je niečo, na čom tímy pracujú. Väčšina z nich hovorí, že v rýchlych zákrutách sú monoposty celkom dobre vyvážené a môžu na to zatlačiť. V pomalých zákrutách sa však autá kĺžu, či už v zadnej alebo prednej časti podľa toho, aké nastavenie vyváženia zvolíte.“

„Je to súčasť učebného procesu, ktorého sme svedkami vždy, keď príde niečo úplne nové,“ dodal Isola.

Ten tiež povedal, že ho nedotáčavosť nových monopostov neprekvapila. Toto vraj odhalilo už minuloročné testovanie týchto gúm. „Majú menej prítlaku v pomalých zákrutách. Drobnú nedotáčavosť generovanú zadnými pneumatikami sme videli v Barcelone a aj vlani v Abú Zabí.“

„Tímy reportovali, že zadné pneumatiky sú dosť tuhé a dosť tlačia na tie predné. S upravenými minuloročnými monopostami teda trpeli na nedotáčavosť. S novými autami sa to v Barcelone podarilo napraviť. Úprimne, prebrzďovanie predných pneumatík nie je nič neočakávané, pretože autá sú tuhšie a musia byť čo najviac prilepené k trati, aby generovali prítlak,“ hovorí Isola.