logo F1online.sk

Mercedes staví na jednu stratégiu, v Maďarsku nechce riskovať

Valtteri Bottas
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala19. 7. 2020

Veľká cena Maďarska zvykne byť skôr bitkou stratégov ako pilotov, keďže Hungaroring neponúka veľa miest na predbiehanie. A hoci si Mercedes môže spokojne dovoliť nechať svojich jazdcov bojovať proti sebe aj strategicky, v Maďarsku sa toho nedočkáme. Toto Wolff bude radšej, ak si jeho piloti domov privezú double.

Valtteri Bottas by bol určite radšej, keby mal šancu zveľadiť svoj náskok v šampionáte pred rozbehnutým Lewisom Hamiltonom. Strategicky to ale tento víkend nepôjde, informuje Toto Wolff: “Zatiaľ na to pôjdeme presne tak, ako to robíme vždy.”

To znamená, že piloti môžu bojovať proti sebe, ale len na trati. Týmto spôsobom sa žiaden z nich nebude môcť sťažovať na to, že dostal menej výhodnú stratégiu. “Keďže tu máme aj iných súperov, nechceme žiadneho z našich jazdcov potrestať tým, že by sme v jeho prípade použili inú taktiku. Možno sa raz dostaneme do bodu, keď to budeme musieť spraviť, aby sme si zabezpečili víťazstvo, ale už by sme to spravili inak ako v minulosti.”

Rozdelenie stratégií sme videli napríklad v Rakúsku, kde Valtteri Bottas bojoval s Maxom Verstappenom. Holanďan zamieril do boxov o čosi skôr, na čo stratégovia Mercedesu zareagovali v Bottasovom prípade tým, že ho nechali na trati o čosi dlhšie ako Hamiltona. Wolff tvrdí, že presne v takýchto prípadoch môže dôjsť k rozdeleniu stratégií.

Rozdelenie stratégií sme v podaní Mercedesu videli aj v roku 2014 v Bahrajne a vznikol z toho jeden z pamätných súbojov medzi Rosbergom a Hamiltonom. “Pre nás to bol veľmi nepríjemný ročník. Mohli by ste povedať, že je to dobrá vec pre pobavenie.” To však nie je primárnou úlohou Mercedesu.

“Nechcem prijať rozhodnutie, ktoré by nás stálo cenné body, a potom by sa stalo, že na konci sezóny Red Bull zrazu zosilnie. To by bolo ľahkovážne. Celkovo však nehovorím nie rozdielnym stratégiám. Nie však nevyhnutne tu v Maďarsku.”

“Budeme sa o tom baviť s pilotmi aj inžiniermi. Už sme to preberali v Rakúsku a máme pocit, že by to Formule 1 prospelo. Možno padne nejaké rozhodnutie. Ak áno, bude ale premyslené,” dodal.