logo F1online.sk

Podľa Wolffa neboli sťažnosti tímov namieste, dôkazom je Racing Point

Sergio Pérez
© Racing Point
Milan Kubala
Milan Kubala19. 7. 2020

Celé posledné roky sme sledovali takmer rovnaké obrázky. Na čele tri silné tímy, za nimi obrovská priepasť a až za ňou veľká skupina pozostávajúca z ostatných. Nie je prekvapením, že sa stred poľa na takéto rozloženie síl sťažoval. Podľa Tota Wolffa však tieto námietky boli neodôvodnené, Racing Point vraj teraz dokázal, že aj tím zo stredu poľa vie siahať na pódiá — a to aj bez toho, aby investoval horibilné sumy do vývoja.

Racing Pointu sa to podarilo kontroverzným spôsobom, a teda skopírovaním minuloročného majstrovského auta Mercedesu. Nuž a keďže ostatné tímy nespravili dostatočný pokrok, v Maďarsku to ružovému tímu vynieslo druhý rad na štartovom rošte.

“Vyzerá to tak, že oni skonštruovali naše auto. Vlani od nás nakúpili povolené súčiastky. Jednoducho odvádzajú skvelú prácu,” nechal sa v sobotu počuť Toto Wolff, ktorému takáto situácia aj vyhovuje.

Najbližšiu konkurenciu mu robí jeho minuloročné auto, o ktorom vie, že nie je dostatočne rýchle na to, aby nejako vážne potrápilo dnešný Mercedes. Racing Point zato bude brať body skutočným súperom Mercedesu. Ak teda ešte vôbec nejakých súperov strieborné šípy majú.

“Ako to už zhrnul Nikolas Tombazis, nie je to tak debata o technických veciach, ale skôr filozofická. Je to o tom, či by mali mať menšie tímy povolené odoberať súčiastky od väčších stajní bez toľkého vývoja. Veľké tímy by z toho mohli mať biznis. Alebo by si mal každý navrhnúť svoje šasi, viesť vlastný vývoj? Výsledkom toho by bolo pravdepodobne rozdelenie do dvoch tried, a to aj s rozpočtovým stropom,” zamýšľa sa rodák z Viedne.

Podľa Wolffa sa ukazuje, že takáto možnosť odkúpiť časti monopostu od niekoho iného je prospešná. “Minulý rok sme zo strany menších tímov počuli sťažnosti, že nie sú schopné bojovať o pole positions, pódiá a víťazstvá. Ukazuje sa, že to boli absurdné výhrady. Racing Point je hneď tu hore, v niektorých zákrutách sú dokonca rýchlejší ako my. Nepochybujem o tom, že na niektorých okruhoch bude Racing Point tvrdým orieškom aj pre nás.”

“Stačí prijať správne rozhodnutia, investovať zdroje do oblastí, kde to podľa vás bude dobré, a myslím si, že vám z toho vznikne rýchle auto,” dodal šéf Mercedesu.