logo F1online.sk

AMuS: Najväčšie upgrady bude mať v Bahrajne Mercedes

Lewis Hamilton
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 3. 2022

Už iba necelé dva dni nás delia od začiatku druhej fázy predsezónnych testov. Tímy sa práve presúvajú do Bahrajnu, kde nás čakajú ďalšie tri dni na trati. Tieto vraj budú omnoho vážnejšie než sme videli v Barcelone. Nemecký Auto Motor und Sport priniesol pred štartom bahrajnských jázd niekoľko zákulisných informácií, ktoré nebudú vzhľadom na zdroj úplne vymyslené.

„Testy v Barcelone bola len zahrievačka, až Bahrajn ukáže, aká je skutočná rýchlosť tímov,“ stojí v úvode článku na nemeckom portáli. Nikto nechce byť favorit, no každý na to tlačí čo najtvrdšie. Red Bull, Mercedes a aj McLaren by mali mať v Bahrajne k dispozícii rôzne vylepšenia s rôznym dopadom na celkovú výkonnosť. Ferrari naproti tomu tvrdí, že nič zásadné do Perzského zálivu neprivezie.

Najviac budeme zvedaví na Mercedes, ktorého prejav v Barcelone bol zjavne opatrný. Nemecké zdroje naznačujú, že práve tento tím urobí v druhej fáze testov najväčší progres.

„Informácie od konkurentov naznačujú, že Mercedes privezie do Bahrajnu veľký balík vylepšení. Obhajcovia konštruktérskeho titulu to nepotvrdil a ani nevyvrátili,“ píše AMuS, ktorý tiež cituje svoj zdroj zvnútra Mercedesu: „Každý sa do Bahrajnu vypraví s novými dielmi. V úvodných pár pretekoch bude každý vyvíjať na plný plyn. Najväčšie upgrady sú tie, ktoré zvonku nemôžete vidieť,“ dodáva tajomne zástupca majstrovského tímu pre Auto Motor und Sport.

Vrabce na streche čvirikajú, že Mercedes privezie do Bahrajnu „spolovice nový monopost“ W13, čo znie až desivo. „Budeme radi, ak dosiahneme 70 percent z toho, čo Mercedes. Ich balík vylepšení vraj bude masívny,“ tvrdí o Mercedese zdroj z Red Bullu.

Upgrady však do Bahrajnu má priniesť aj tím okolo Maxa Verstappena a ich vylepšenia majú byť aj zvonku viditeľné. Sme naozaj zvedaví, čo by to mohlo byť. Treba však upozorniť na to, že tieto vylepšenia nemusia byť dostupné od prvého dňa. Aj v Barcelone sme videli, že nové diely tímom prichádzali postupne a boli ešte „teplé“ z výrobného procesu.

„Produkčné oddelenia v továrňach idú na sto percent,“ píše AMuS. „Akonáhle budeme mať nové súčiastky vyrobené, prinesieme ich. Nepretržitý vývojový proces je našim cieľom,“ uviedol šéf McLarenu Andreas Seidl, ktorého celok by na okruhu Sachír mal taktiež predstaviť novinky.

Tie však neohlásilo Ferrari. Šéf tímu z Maranella Mattia Binotto uviedol, že ich cieľom v druhej fáze testov je optimalizácia balíka, nie skúšanie vylepšení. „Naše auto sa správa dobre a správa sa tak, ako sme očakávali,“ hovorí švajčiarsky rodák.

„Auto nebude príliš odlišné v porovnaní s tým, ktoré sme mali v Barcelone. Toto je pre nás prvý krok v optimalizácii toho, čo máme,“ dodal Binotto.

Na prvý pohľad sa to môže zdať ako zlá správa, no nemusí to tak nevyhnutne byť. Ferrari nemusí nanovo skúmať svoj balík, po vyše 400 kolách v Barcelone ho už pozná dostatočne. Netreba tiež zabúdať na vplyv rozpočtového stropu. Výroba nových dielov stojí státisíce, ktoré vo Ferrari ušetria a môžu ich vložiť do vylepšení a vývoja krátko po začiatku sezóny, kedy budú mať tímy o týchto autách už dostatok dát.

AMuS pritom pripomína, že aj tieto „A-spec“ monoposty v Barcelone a ich diely, ktoré sú už teraz zastaralé, stáli státisíce, pritom sa do súťažného boja v prvých pretekoch sezóny ani nepozrú.