logo F1online.sk

Wolff o tom, prečo Mercedes dominuje: Ferrari nás dohnalo na pokraj vyhorenia

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala18. 7. 2020

Ferrari malo ešte minulý rok najsilnejšiu pohonnú jednotku v poli. Je však čoraz jasnejšie, že sa k nej dopracovalo buď priamym porušovaním pravidiel, alebo aspoň pohybovaním sa na hrane toho, čo ešte bolo povolené, a čo už nie. Podľa Tota Wolffa je ironické, ako to celé dopadlo.

Mercedes má obrovský náskok nielen po stránke výkonu pohonnej jednotky, ale aj v oblasti aerodynamiky. Toto všetko je vraj výsledkom neúnavnej práce inžinierov z Brackley a Brixworthu, ktorí s vypätím všetkých síl zapracovali na monoposte W11.

Pri vývoji sa však porovnávali s nerovným súperom, a teda s minuloročným Ferrari. Keď FIA zašla v zime na návštevu do Maranella, zrejme niečo objavila. Nasledovalo totižto sprísnenie pravidiel a dramatický pokles rýchlosti Ferrari na rovinkách. Mattia Binotto to dlho obhajoval tým, že problémom je hlavne veľký odpor súčasného auta. Postupom času však čoraz ochotnejšie pripúšťa, že za výkonnostným úpadkom sú aj technické direktívy. Tvrdí však, že tie doľahli na všetkých výrobcov rovnako.

“To je ďalšia rozprávka, technické direktívy,” zagúľal očami Toto Wolff po pripomenutí Binottových vyjadrení, že sprísnenie pravidiel malo vplyv na všetky motory. “Ohľadom pohonných jednotiek máme jasné pravidlá.”

“Už v Austine sme dostali jednoznačné objasnenie toho, čo je povolené a čo nie,” pokračuje šéf Mercedesu. Po Austine prišlo Ferrari o časť svojho výkonu, ale vážny prepad prišiel až po zime. Mercedesom to neotriaslo. “Nebolo to nič prekvapujúce, pretože ak ste dodržiavali pravidlá, bolo vám to aj tak jasné.”

“Ironické je na celom tomto príbehu to, že nás niektorí naši súperi takto dotlačili na úplne novú úroveň.” Mercedes pracoval ostošesť. “Minulý rok nás to priviedlo takmer až k vyhoreniu, toľko sme vyvíjali a inovovali, aby sme boli na trati konkurencieschopní.”

Napokon sa ukázalo, že pracovať s takým vypätím síl nebolo úplne nutné. Stačilo odstrániť triky, ktoré používala Scuderia. “A pozrime sa, čo sa deje dnes. Myslím si, že sme dosiahli značný pokrok vo výkonnosti medzi rokmi 2019 a 2020. To preto, že sme to vlani potrebovali. To mi príde trochu ironické.”