logo F1online.sk

Mal McLaren na viac?

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl18. 7. 2020

Oranžové monoposty mohli v kvalifikácii dosiahnuť aj lepší výsledok, Sainz unikol trestu.

Aj keď rýchlosť McLarenov v tréningoch nebola okúzľujúca, od začiatku kvalifikácie bolo jasné, že obaja jazdci patria do elitnej desiatky. Konečné ôsme a deviate miesto je určitým návratom do reality po nadpriemerných kvalifikačných výsledkoch z úvodu sezóny.

Výsledky z Q1 a Q2 však naznačovali, že jazdci britského tímu mali šancu zdolať Ferrari alebo Maxa Verstappena, ktorý si navyše sťažoval na problémy s monopostom.

Čo sa teda pokazilo?

Podobne ako obom Ferrari či Maxovi Verstappenovi, aj McLarenom zostala pre Q3 jedna čerstvá sada mäkkých pneumatík. Zvyčajne si piloti nechajú pokus na čerstvej zmesi úplne na záver, dnes však do hry prehovorilo počasie.

Z dôvodu rizika dažďa obaja jazdci vyšli hneď v úvode tretej časti na úplne novej sade, čo znamenalo, že mali prakticky jediný pokus na to, aby si vyjazdili čo najlepšie postavenie na štarte, pričom stratili šancu reagovať na svojich konkurentov. Obaja jazdci urobili vo svojich kolách menšie chyby a aj keď po nich boli na piatej a šiestej priečke, obe Ferrari a Sergio Pérez za nimi ešte mali k dispozícii jeden pokus na úplne čerstvej zmesi.

„Nemyslím si, že tím dnes mohol urobiť ešte lepšiu prácu. Naopak, ja som mohol odviesť lepší výkon, pokiaľ by sa mi podarilo dokonale poskladať kolo. Urobil som však niekoľko chýb, čo ma mrzí, pretože som mohol obsadiť aj lepšiu pozíciu. Na druhej strane som rád, že sme sa ako tím popasovali s výzvami tohto víkendu a dostali sme sa do najlepšej desiatky. Nemyslím si, že sme z toho ešte mohli vyťažiť o toľko viac. Nachádzame sa na pozícii, ktorá realistickejšie odzrkadľuje výkon nášho monopostu,“ povedal Lando Norris.

McLaren po skorom meranom kole v Q3 veril, že začne pršať, čo by znamenalo, že by sa nikto nezlepšil a vo Wokingu by sa tešili z umiestnenia v treťom štartovom rade. Z oblohy padlo pár kvapiek, no Ferrari následne na voľnej trati na čerstvej zmesi zlepšili svoje časy a rovnako sa zlepšil aj Sergio Pérez. Pre Norrisa a Sainza to znamenalo ôsme, resp. deviate miesto.

Väčší potenciál auta potvrdil aj Carlos Sainz. „Dnes som sa v aute po zmenách nastavenia cítil lepšie. Včera sme sa trápili s balansom a teplotami pneumatík, dnes sme vyriešili hlavné problémy a dostali sme sa do najlepšej desiatky. Stále som však mal problém odhadnúť správanie monopostu, a to zvlášť v poslednom sektore. Stále sa teda máme kde zlepšiť. Pri štarte z deviateho miesta bude kľúčová stratégia a dobrý manažment pneumatík,“ vyhlásil Španiel. Ten bol po pretekoch prešetrovaný za spomalenie Antonia Giovinazziho v Q1, no z dôvodu absencie „modrých signálov“ bol Sainz od trestu oslobodený a vyštartuje bez penalizácie.

Šéf tímu Andreas Seidl bol spokojný. „Meniace sa poveternostné podmienky pridali do kvalifikácie extra faktor nepredvídateľnosti, s ktorým sme sa museli vysporiadať. Myslím si, že sme to zvládli dobre. Môžeme byť spokojní s kvalifikačným výsledkom, vďaka ktorému máme dobrú pozíciu do pretekov. Je povzbudzujúce vidieť, ako sme na takejto trati blízko voči Ferrari či Red Bullu. Tím a jazdci odviedli výbornú prácu na zlepšení auta po náročných piatkových tréningoch,“ povedal Andreas Seidl, ktorý aj od nedele očakáva meniace sa poveternostné podmienky.

„Keďže predpoveď na zajtra vyzerá podobne ako na posledné dva dni, vieme, že sa v pretekoch môže stať čokoľvek. Budeme čeliť viacerým výzvam. Ako vždy, pozeráme sa dopredu a chceme sa posunúť čo najvyššie, na druhej strane sa musíme pozerať aj za seba, kde je viacero rýchlych áut s voľným výberom pneumatík. Budeme sa koncentrovať na využitie každej príležitosti, ktorá sa vyskytne bez ohľadu na to, či tieto príležitosti vyplynú z počasia alebo stratégie. Vieme, že sa tu ťažko predbieha. Chceme sa pobiť o dobré body,“ uzavrel Andreas Seidl.