logo F1online.sk

Leclerc: Časy nás nezaujímali, vieme byť rýchlejší

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala25. 2. 2022

Jedným z víťazov barcelonských testov je určite Ferrari. Odjazdilo najviac kôl zo všetkých tímov, v zákrutách malo dobrý balans a pohonná jednotka ohúrila nejedného súpera. Najrýchlejšie časy síce Maranello nezaznamenalo, ale Charles Leclerc sa tým netrápi. Ferrari sa totiž za nimi ani nehnalo.

Najrýchlejšie kolo predsezónnych testov patrí Lewisovi Hamiltonovi, ktorý sa v úplnom závere piatkového programu pustil do kvalifikačných simulácií. Tie však momentálne nie sú žiadnym skutočným indikátorom výkonu, oveľa dôležitejšie je sledovať správanie auta, balans a spoľahlivosť. Najmä tie prvé dve sú však ťažko merateľné veličiny, a tak sa musíme spoliehať na hodnotenia odborníkov a pilotov.

Dojmy Charlesa Leclerca sú po 24 testovacích hodinách dobré. “Sme dosť spokojní s tým, že všetko prebehlo hladko. Na druhej strane však pracujeme tvrdšie ako kedykoľvek predtým a skláňame hlavy — je pekné vidieť sa na prvej priečke, ale to obyčajne nič neznamená. Myslím si, že v tomto tíme si to každý uvedomuje.”

“Zatiaľ sa vôbec nekoncentrujeme na výkon. Snažíme sa len vyskúšať čo najviac vecí, pochopiť, kde má toto auto hranice, to je všetko. Teraz sa už sústredíme na Bahrajn, tam sa na to pokúsime zatlačiť o čosi viac,” avizuje monacký pretekár.

Majú teda vo Ferrari pocit, že v aute je toho ešte oveľa viac? “Áno, máme taký pocit, no ešte je skoro. Ešte len musíme zistiť, koľko je toho potenciálu. Musíme si na to počkať.”

“Máme celkom dobré dojmy. Spravili sme všetky testy, ktoré sme chceli a odjazdili sme čo najviac kilometrov, to je najdôležitejšie. Podarilo sa nám to bez žiadnych vážnych problémov. Preto to boli pozitívne testy, no z pohľadu výkonu zatiaľ k tomu nemám čo povedať,” sumarizuje Leclerc.

V Barcelone sme mohli sledovať, že piloti sa nesnažili jazdiť len v čistom vzduchu, ale vyhľadávali aj iné monoposty a preverovali, či nové pravidlá splnili svoj účel. Vedenie totiž chce, aby autá neboli také náchylné na turbulentný vzduch a aby ho toľko neprodukovali.

Podarilo sa to? Čo na to hovorí Leclerc? “Povedal by som, že keď ste v rozmedzí troch až jednej sekundy za autom vpredu, tak ho viete nasledovať lepšie. Od sekundy až do piatich desatín som mal podobný pocit ako vlani, nuž a pod piatimi desatinami je to extrémne tesné, je to oveľa lepšie. Je to zaujímavé. Potrebujem odjazdiť ešte viac kôl za iným autom, ale zatiaľ to vyzerá dobre.”