Wolff tvrdí, že nežiadal Masiho hlavu za to, že stiahne odvolanie
Odchod Michaela Masiho z postu riaditeľa pretekov nijako nesúvisí s Mercedesom a stiahnutím jeho odvolania. Takéto vyhlásenie v piatok poskytol šéf Mercedesu Toto Wolff, podľa ktorého zmeny v regulačnom orgáne prijíma FIA sama bez akéhokoľvek nátlaku zo strany strieborných šípov.
Toto Wolff v decembri podložil stiahnutie odvolania voči rozhodnutiu komisárov z VC Abú Zabí viacerými dôvodmi. Na jednej strane si vraj v Mercedese uvedomili, že na Medzinárodnom odvolacom súde FIA by zrejme nepochodili, keďže FIA by súdila samú seba, na druhej strane vraj nadviazali konštruktívne rozhovory s vedením. FIA a F1 poškodenému tímu sľúbili, že celú vec dôkladne prešetria a prijmú patričné opatrenia, aby sa podobná situácia v budúcnosti nezopakovala.
Mnohým sa však toto zdôvodnenie málilo. Viac pokoja našli až na začiatku januára, keď BBC priniesla správu od zdrojov z prostredia Mercedesu, podľa ktorých Mercedes stiahol svoje odvolanie výmenou za to, že skončia Michael Masi aj šéf FIA pre záležitosti jednosedadlových monopostov Nikolas Tombazis. A obaja o svoje pozície de facto prišli; prezident FIA nahradil Tombazisa Peterom Bayerom, Masiho zas dvojicou Freitas-Wittich.
Sme svedkami toho, že si FIA plní svoju časť dohody? Toto Wolff sa pred týmito tvrdeniami ohradil. “Nie je pravda, že by naše stiahnutie odvolania bolo nejako spojené s tým, že by mal niekto opustiť FIA. Neviem, kde sa to vzalo. Myslím si, že bola nevyhnutná reštrukturalizácia ohľadom toho, ako sa vo Formule 1 prijímajú rozhodnutia, ako sa prijímali športové a tiež technické rozhodnutia. Vlani sme zažili skvelú sezónu, ale verdikty, ktoré sa nie vždy dali ľahko pochopiť, spôsobili aj veľa polarizácie.”
Eduardo Freitas a Niels Wittich sa od novej sezóny budú na pozícii riaditeľa pretekov striedať. Ich trvalým poradcom sa stane Herbie Blash, ktorý zastával pozíciu zástupcu riaditeľa pretekov od sezóny 1995 až do roku 2016. Skúsenosti mu teda nechýbajú a takáto posila príde riaditeľstvu pretekov vhod.
Okrem toho FIA pripravuje aj vzdialené riaditeľstvo pretekov, ktoré bude sledovať priebeh veľkej ceny a radiť samotnému riaditeľovi. Dočkáme aj toho, že komunikácia medzi tímami a vedením bude prebiehať za zavretými dvermi a to vopred definovaným spôsobom. Tímy sa už nebudú môcť pýtať čokoľvek a akokoľvek, a tým vyvíjať tlak.
Toto Wolff všetky tieto zmeny schvaľuje. “Verím, že sú to správne kroky. Ohľadom prijatých zmien som optimistický. Úloha riaditeľa pretekov rozhodne nie je jednoduchá, je dobré, keď tam budeme mať dvoch skúsených chlapíkov,” pokračuje s odkazom na Freitasa a Witticha, ktorí majú za sebou roky na rovnakých postoch v šampionátoch WEC a DTM.
“Avšak nevyhnutná je aj podporná štruktúra, ktoré bola vybudovaná okolo nich. Už nebude len miestnosť riaditeľa pretekov, ale aj vysunuté riadiace pracovisko. Riaditeľ pretekov sa bude môcť spoľahnúť na jeho spätnú väzbu a vstupy, čo mu uľahčí rozhodovanie,” opisuje víziu FIA. “V posledných pár rokoch sme videli, že pravidlá boli interpretované akoby voľným štýlom, takže áno, som spokojný s tým, čo predstavil nový prezident.”