Piloti Williamsu upozorňujú na zhoršený výhľad, ovplyvniť môže aj súboje na trati | Magazín F1 - F1online.sk

Piloti Williamsu upozorňujú na zhoršený výhľad, ovplyvniť môže aj súboje na trati

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Alex Albon

Už celkovo štyri tímy absolvovali svoje filmovacie dni. Aston Martin a Williams o tom nerobili žiadne tajnosti, AlphaTauri z toho (zatiaľ) nezverejnila žiadne fotografie a test Alfy Romeo bol doslova špiónskou záležitosťou bez fotiek a iba s kratučkým tlačovým stanoviskom. My však chceme vedieť, aké sú dojmy pilotov z jázd s novou generáciou monopostov. Jazdci Williamsu okamžite poukázali na zhoršený výhľad.

Nie sú prví a určite ani poslední. Hovorili o tom už viacerí, medzi nimi napríklad aj Max Verstappen či Lando Norris. Nadviazali na nich aj piloti Williamsu.

„Prvou vecou je výhľad, ktorý sa v niektorých zákrutách zhoršil,“ povedal Nicholas Latifi. „Myslím, že to záleží od samotného charakteru zákruty, ako do nej zatáčate a kam sa musíte pozerať.“

„Podľa mňa to je niečo, na čo si každý bude musieť zvyknúť. Určite je však pravdou, že v určitých prípadoch toho uvidíme menej,“ dodal Latifi.

Pridal sa k nemu aj jeho tímový kolega Alex Albon, ktorý si v utorok taktiež vyskúšal nový monopost FW44. Treba povedať, že to nebol vôbec dokonalý deň pre Williams. Výjazd z garáže musel byť posunutý asi o hodinu kvôli problému s elektronikou, počasie bolo taktiež „pod psa“.

„Bol to temný, pochmúrny a daždivý deň v Silverstone. Nebolo to však také zlé,“ povedal Albon. „Myslím, že na mestských okruhoch budeme mať väčšie problémy, Monako, Baku alebo Džidda budú zložité, pretože na otvorených okruhoch máte výhľad ďaleko dopredu. Pneumatiky totiž zacláňajú a deflektory ešte sťažujú bezprostredný výhľad do zákruty.“

„Čo teda nakoniec robíte je, že sa snažíte pozerať ešte ďalej do zákruty. To sa však na mestskom okruhu nedá, pretože sú tam múry a ešte ďalšie múry. Neuvidíte toho veľa,“ hovorí Albon.

Zaujímavé je, že FIA a Formula 1 urobili všetko preto, aby vylepšili pretekanie a umožnili lepšie prenasledovanie monopostov, aby nakoniec zhoršili výhľad z kokpitu. To podľa Alexa ovplyvní aj samotné súboje na trati.

„Zložité však budú tiež súboje na trati. Myslím, že bude náročnejšie vidieť, kde vlastne ste, kde je predné krídlo, kde sú vaše pneumatiky. Takže toto môže byť taktiež ošemetné,“ povedal Albon, ktorý však pri prvej skúsenosti s FW44 necítil nič extraordinárne.

„Aby som pravdu povedal, je to pocit ako v pretekárskom aute. Ťažko povedať, keďže to boli propagačné pneumatiky a trať bola mokrá, ale ten pocit je celkom normálny,“ dodal Albon.